Китайската корпорация за железопътен подвижен състав (CRRC, China Railway Rolling Stock Corporation), която е и един от най-големите индустриални концерни в световен мащаб, предлага да инвестира 300 млн. евро в Българските държавни железници (БДЖ).
Това става ясно от официалното инвестиционно намерение на най-големия производител за железопътен подвижен състав в света, получено от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев.
В документа са посочени решения за стратегическо съвместно сътрудничество, включващи предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги, съобщават от Министерството на транспорта.
Инвестиционното предложение включва три основни точки. Ще бъдат рефинансирани старите задължения на „Холдинг БДЖ“ ЕАД в размер на 130 млн. евро. Със 170 млн. евро ще се финансира доставката на нови електрически и дизелови мотрисни влакове.
Инвестиционното намерение включва доставка на нов подвижен състав в съответствие с европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Подвижният състав ще бъде доставен своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и с високо съотношение цена-производителност.
Ще бъде направена и инвестиция в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България.
Следващата крачка в двустранните отношения е сформирането на работна група с участието на представители на Министерството на транспорта, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции.
В съобщението не се посочва при какви условия китайската компания предлага инвестициите си, но неотдавна при посещението на нейни представители в министерството Алексиев обяви, че идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ. Според министъра китайските инвеститори приемат това като достатъчна гаранция, за да могат да кредитират подобна инициатива.
Преди седмица Алексиев съобщи, че китайският инвеститор обсъжда с българското правителство да рефинансира дълга на БДЖ и да изгради в страната завод за подвижен състав.
Правителството на Огнян Герджиков започна предварителни разговори за възможностите за сътрудничество с БДЖ в края на февруари.
преди 7 години 8 Много си прав, както и 3 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Ако нашите управляващи имат топки, трябва на всяка цена да се преборят за тази инвестиция. CRRC в производството на железопътен подвижен състав са гигант който има годишен оборот от този сектор, колкото този на Сименс, Алстом, Бомбардие, Хитачи и Трансмаш холдинг взети заедно. За съжаление имам усещането, че нашите няма да се напънат въобще, разпределянето на кокала около изборите ще им е далеч по-важно отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ....но да не забравяме и за СЕРИОЗНИТЕ БГ "иНвеСтиТорИ" дето точат ножове за последните останала държавни пръжоли. НЯМА НИКАКЪВ ШАНС ЗА СДЕЛКА. Ще се окаже , че трябва разрешение и от ЕК и от САЩ и от Баба Меркел и след 5-10 години ще се разбере както с Южен поток. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години или цъкнат един подкуп на търтея на републиката Пл. димитров ... се пак това им е целта, да изнудват тия дето комунистите искат да изгонят, защото са им конкуренция :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ВСИЧКО Е ОБРЕЧЕНО!Сега ще се включат синдикатите и ще поставят условие никакви съкращиния в близките 10 години.После да не се закриват линии и гари дори и на тях да не спират влакове....после да се запазят безплатните билети за работещите и работилите до 100 години назад в БДЖ и така докато на китайците им избие чивията и ИЗБЕГАТ! Тук всичко е Де жа вю... Б отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Много точно казано. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Страхотна новина, остава и да е истина, а не просто намерение!България трябва изключително силно и максимално бързо да се обърне на Изток - да не се бърка със Североизток или Югоизток - пътят на държавата ни не минава нито през Стамбула града голема, нито през мАсква, но и с тях трябва да се поддържат добри отношения. Китай е бъдещето, а и е бъкан с безсмислени зелени хартийки, които се чуди как да похарчи срещу нещо реално като собственост. Само адмирации, ако написаното е истина! отговор Сигнализирай за неуместен коментар