IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китайската CRRC предложи да инвестира 300 млн. евро в БДЖ

Най-големият производител за железопътен подвижен състав в света внесе официално инвестиционно намерение за железницата

15:48 | 09.03.17 г. 9
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: БТА</em></p>

Снимка: БТА

Китайската корпорация за железопътен подвижен състав (CRRC, China Railway Rolling Stock Corporation), която е и един от най-големите индустриални концерни в световен мащаб, предлага да инвестира 300 млн. евро в Българските държавни железници (БДЖ). 

Това става ясно от официалното инвестиционно намерение на най-големия производител за железопътен подвижен състав в света, получено от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев. 

В документа са посочени решения за стратегическо съвместно сътрудничество, включващи предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги, съобщават от Министерството на транспорта.

Инвестиционното предложение включва три основни точки. Ще бъдат рефинансирани старите задължения на „Холдинг БДЖ“ ЕАД в размер на 130 млн. евро. Със 170 млн. евро ще се финансира доставката на нови електрически и дизелови мотрисни влакове.

Инвестиционното намерение включва доставка на нов подвижен състав в съответствие с европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Подвижният състав ще бъде доставен своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и с високо съотношение цена-производителност. 

Ще бъде направена и инвестиция в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България.

Следващата крачка в двустранните отношения е сформирането на работна група с участието на представители на Министерството на транспорта, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции. 

В съобщението не се посочва при какви условия китайската компания предлага инвестициите си, но неотдавна при посещението на нейни представители в министерството Алексиев обяви, че идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ. Според министъра китайските инвеститори приемат това като достатъчна гаранция, за да могат да кредитират подобна инициатива.

Преди седмица Алексиев съобщи, че китайският инвеститор обсъжда с българското правителство да рефинансира дълга на БДЖ и да изгради в страната завод за подвижен състав.

Правителството на Огнян Герджиков започна предварителни разговори за възможностите за сътрудничество с БДЖ в края на февруари.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:53 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

7
rate up comment 6 rate down comment 1
IQ96
преди 7 години
8 Много си прав, както и 3
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 17 rate down comment 2
Achtung
преди 7 години
Ако нашите управляващи имат топки, трябва на всяка цена да се преборят за тази инвестиция. CRRC в производството на железопътен подвижен състав са гигант който има годишен оборот от този сектор, колкото този на Сименс, Алстом, Бомбардие, Хитачи и Трансмаш холдинг взети заедно. За съжаление имам усещането, че нашите няма да се напънат въобще, разпределянето на кокала около изборите ще им е далеч по-важно
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 14 rate down comment 3
Slavi.13
преди 7 години
....но да не забравяме и за СЕРИОЗНИТЕ БГ "иНвеСтиТорИ" дето точат ножове за последните останала държавни пръжоли. НЯМА НИКАКЪВ ШАНС ЗА СДЕЛКА. Ще се окаже , че трябва разрешение и от ЕК и от САЩ и от Баба Меркел и след 5-10 години ще се разбере както с Южен поток.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 7 rate down comment 6
khao
преди 7 години
или цъкнат един подкуп на търтея на републиката Пл. димитров ... се пак това им е целта, да изнудват тия дето комунистите искат да изгонят, защото са им конкуренция :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 27 rate down comment 5
Slavi.13
преди 7 години
ВСИЧКО Е ОБРЕЧЕНО!Сега ще се включат синдикатите и ще поставят условие никакви съкращиния в близките 10 години.После да не се закриват линии и гари дори и на тях да не спират влакове....после да се запазят безплатните билети за работещите и работилите до 100 години назад в БДЖ и така докато на китайците им избие чивията и ИЗБЕГАТ! Тук всичко е Де жа вю... Б
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 14 rate down comment 4
bgMan
преди 7 години
Много точно казано.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 32 rate down comment 4
Грую Груев
преди 7 години
Страхотна новина, остава и да е истина, а не просто намерение!България трябва изключително силно и максимално бързо да се обърне на Изток - да не се бърка със Североизток или Югоизток - пътят на държавата ни не минава нито през Стамбула града голема, нито през мАсква, но и с тях трябва да се поддържат добри отношения. Китай е бъдещето, а и е бъкан с безсмислени зелени хартийки, които се чуди как да похарчи срещу нещо реално като собственост. Само адмирации, ако написаното е истина!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още