Български туроператори и хотелиери предвиждат ръст между 30 и 40% на германските туристи към България спрямо миналата година. Очакванията са въз основа на интереса към България като туристическа дестинация, заявен на най-голямото туристическо изложение в света ITB Берлин, което започна днес и продължава до 12 март.
България се представя с национален щанд от 400 кв. м, организиран от Министерството на туризма, съобщават от ведомството. Сред основните продукти и услуги, които се предлагат на вниманието на професионалистите и крайните потребители в Берлин, са оферти за лятна почивка, културно-исторически и опознавателни маршрути, балнео- и СПА процедури, еко, селски, планински маршрути.
България е сред най-дългогодишните участници в ITB Берлин и се представя за 49-ти път, като тази година съизложителите на щанда заедно с министерството са 43, включително и седем общини.
Фокус е потенциалът на страната като целогодишна туристическа дестинация. Гостите от Германия могат да разширят досегашната си представа за България като предимно морска лятна дестинация и да я преоткрият като древна държава с богата история, красива природа, предлагаща разнообразни алтернативни форми на туризъм. Все по-голяма популярност сред немските туристи добиват опознавателните маршрути.
На българския щанд като атракции се правят дегустации на вина, плетат се мартеници за посетителите. Новост е представянето на България с очила за виртуална реалност, с които могат да се видят атрактивни туристически забележителности.
Министерството на туризма демонстрира още българските EDEN дестинации - European Destinations of ExcelleNce („Най-добри/отлични европейски дестинации“).
Участието на проекта в рамките на изложението е част от цялостната кампания за промоция на EDEN дестинациите и е предпоставка за генериране на допълнителен туристически интерес към тези географски райони, посочват от министерството.