Броят на франчайзинг компаниите в България расте с 15-20% на годишна база. Съизмерими с България държави имат 400 - 500 работещи франчайз вериги, а у нас те са около 40, което означава, че потенциалът е много голям и няма накъде да вървим, освен към увеличаване на веригите. Това заяви Веселин Димитров, съосновател на консултантска компания franchising.bg, в предаването Investbook на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Велко Каменов.
"Не очакваме голям бум през следващата година, но засиленият интерес ще се задържи трайно", поясни Димитров.
По думите му винаги хранителните франчайзи са водещи във франчайзинга, както по света, така и в България, но любопитното е, че има наченки на промяна на пазара.
Световната франчайз федерация посочва, че в САЩ над 50 % от потребителските стоки се продават чрез франчайз компании, а останалата част от света върви по същия път, каза още гостът.
„Франчайзинг бизнесът, ако се прави правилно, има конкурентни предимства, които го изстрелват напред много бързо. Все повече хората се обръщат към този модел, защото дава голяма доза сигурност".
Какви са основните ползи, които търси компания, която прибягва към франчайзинг модела? Как франчайз веригите се развиват лавинообразно в сравнение с конвенционалния бизнес? За какво трябва да се внимава при отварянето на франчайзингов обект? Вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!