Заемите на БДЖ задължително трябва да бъдат рефинансирани. Това каза пред журналисти служебният транспортен министър Христо Алексиев, който участва в дискусията „Предизвикателствата пред българските железници за изход от кризата“.
Започнала е подготовката за преговори с кредитори и облигационери, съобщи той.
За рефинансирането ще се търси ресурс от български и чуждестранни банки, идеята е да се разсрочи при по-добри условия задължението към облигационерите от 250 млн. лв., за да може „БДЖ да вземе въздух“ и да започне да реализира нормално инвестиционната програма.
Алексиев коментира, че наказателната лихва, която държавният превозвач плаща, е 8% и определи това като загуба на ресурс. Световната банка ще бъде търсена като консултант на министерството.
Работим по вариант, който не включва подкрепа от страна на държавата, ако такава има, още по-добре, добави Христо Алексиев.
По данни на БДЖ от януари 2017 г. дълговете на превозвача в момента са 445 млн. лв.
Припомняме, че малко след като бе назначен за транспортен министър, Христо Алексиев разкритикува работата на железниците и смени шефовете на „Холдинг БДЖ“ и НКЖИ.
Днес стана ясно, че шефът на ГД ГВА, когото министърът имаше намерение да отстрани от поста, е получил по думите му „още един шанс“.