IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Идея: Малки двуетажни тунели може да поемат трафика на автомагистрала "Струма"

На 11 март в Кресна ще поискат местен референдум за съдбата на трасето

19:15 | 20.02.17 г.
<p>
	Вариантът, при който трасето на магистралата при Кресна се разделя на две - в едната посока то е по сегашния път Е79, а в другата минава през планината.<em> Карта</em><em>: АПИ</em></p>

Вариантът, при който трасето на магистралата при Кресна се разделя на две - в едната посока то е по сегашния път Е79, а в другата минава през планината. Карта: АПИ

Архитекти предлагат "Струма" да се превърне в пътна и железопътна магистрала през Кресненското дефиле, а трафикът в района да минава през поредица двуетажни тунели. Идеята обявиха от неправителствената инициатива "Граждани за устойчиво развитие". Членовете й настояват да бъде спряна обществената поръчка за ЛОТ 3.2 от автомагистрала "Струма", съобщи БТА.

Архитектите се обявиха против идеята трасето на магистралата при Кресна да бъде разделено на две - колите в едната посока да се движат по сегашния път Е79, а в другата - по ново трасе на височина 750 метра в планината.

Според тях пътната и железопътната магистрала може да минават през поредица "светли" и "тъмни" двуетажни тунели през дефилето. Идеята им е тунелите да са широки и да позволяват движение на колите в три платна във всяка посока.

Предложението е тунелите да са двуетажни.

Идеята е в едната редица тунели ТИР-овете да се движат на "първия етаж", а леките коли - на "втория". В другата поредица тунели на "първия етаж" да минават влаковите композиции, а на "втория етаж" отново да е за автомобили.

Според архитектите цената на тази магистрала може да е само с до 50% по-скъпа от сегашното предложение на пътната агенция и на Министерството на регионалното развитие и благоустройство.

“Проектът ще позволи на влаковете да минават през Кресненското дефиле със скорост от 160, дори 200 км/ч”, обясни инженер Румен Марков от сдружението.

Архитект Димитър Димитров, който също е член на "Граждани за устойчиво развитие" информира, че гражданите на Кресна подкрепят този идеен проект и на 11 март ще поискат да има местен референдум за трасето на магистрала "Струма".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:11 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още