Над половината от трафика на столичното летище през 2017 г. ще е чрез нискотарифни авиокомпании. Това каза на дискусия за влиянието на нискотарифните авиокомпании върху туризма Мариана Кирилова, маркетинг мениджър на Летище София, съобщават от Министерството на туризма.
Според проучване на летището 80% от туристите, преминали през Терминал 1 през зимата на 2016 г,. са предпочели директните редовни линии на нискотарифните превозвачи, а само 20% са пътували с чартъри.
През лятото на 2016 г. 87% от целия поток туристи, преминали през Терминал 1, са използвали нискобюджетните превозвачи, а само 3% са летели с чартърни полети, останалите 10% са използвали други.
Ефектът от пазара на нискотарифните компании е осигуряването на по-голяма достъпност и свързаност на дестинациите. На потребителите се предоставят повече възможности за избор на авиокомпания, летище, цени на билети, каза Мариана Кирилова.
Нискотарифните компании са определящ фактор при избора на туристическа дестинация, каза министърът на туризма Стела Балтова по време на дискусията. Според нея този тип услуги имат голямо значение за развитието на българския туризъм. Постига се и по-висока удовлетвореност, тъй като спестените пари от самолетен билет могат да се използват например за по-висок клас туристически услуги.
Данните на Международната организация за гражданска авиация (ICAO) сочат, че през 2016 г. над 1 млрд. души са превозени от нискотарифните компании. По информация на Евробарометър за 2015 г. около 39% от гражданите в ЕС, които не са осъществили туристически пътувания, са го сторили заради липса на финанси.
Димитър Попов, член на Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), коментира, че в условията на все по-широкото навлизане на нискотарифните компании в България е необходимо да се обсъдят по-обстойно възможностите за уикенд туризъм, сити брейкс и ски уикенди.