Увеличеният брой нискотарифни полети засилва културния туризъм в София, каза пред БНР Калоян Вангелов, представител на платформата за пътувания Травълпорт.
Той коментира, че в последните години има глобален ръст на туризма – над 1 млрд. са международните пътувания в чужбина и над 6 млрд. са вътрешните за година.
Това по думите му създава страхотно търсене за всички видове транспорт, включително за авиоиндустрията.
Миналата година в пикови моменти във въздуха над земята е имало по над 10 хил. полета – огромен трафик заради голямото търсене.
Същевременно бизнесът на нискотарифните авиопревозначи в последните години се развива лавинообразно. В сектора се създаде конкуренция, която доведе до значително намалявне на цените, гъвкавост, повече и по мярка направени оферти, коментира експертът.
Той отчете, че в авиацията онлайн продажбите растат ежегодно с около 10%. Около 20% от българските потребители резервират самолетни билети онлайн, при 40% в Западна Европа и Северна Америка, заяви той.
Като предимства за онлайн резервациите той посочи, че с едно търсене човек може да резервира самолет, трансфер, хотел, посещение в музей или ресторант.
Калоян Вангелов коментира, че след като Ryanair започна нискотарифни превози до София през есента на 2016 г., това увеличи полетите до София с 90 седмично.
Конкурентите отговориха с нови тарифи и дестинации. Това доведе до ръст на обслужваните пътници на Летище София с около 22% - почти 5 млн. обслужени през 2016 г., каза той.
И уточни, че тези клиенти са в средноплатежоспособния сегмент. Обикновено това са младежи, пътуващи за 2 – 3 дни, но по-често. На това търсене София и България трябва да отговорят със засилване на културния туризъм и предложения за обиколни турове. Това не са туристи, които търсят масовия туристически продукт, уточни експертът.
Морският туризъм следващите години ще остане водещ за България, но в бъдеще по думите му трябва да се разработват немасов културноисторически, СПА и алтернативен туризъм.