IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

КЗП забрани на онлайн търговци да лъжат, че доставят безплатно продукти

Имало случай на доставка на стока след месец, въпреки че клиентите я чакали в рамките на пет дни

10:46 | 14.02.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Сред най-често срещаните нелоялни практики при онлайн търговците са фалшивите намаления и неспазените уговорки за срока или цената на доставките. За това предупреждава Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Комисията дава пример с онлайн магазин за облекла megz.eu, който в редица случаи не е доставил поръчките в срок. За кратък период от време няколко клиенти на търговеца са подали оплаквания в КЗП, че покупките се бавят повече от месец, въпреки че в условията за доставка е посочен срок до пет работни дни. В жалбите си потребителите посочват, че са предпочели този сайт поради по-краткото време за получаване на покупките и прилагат документи, удостоверяващи забавянето, информира Комисията. 

Електронният магазин www.printed-bags.net според Комисията е заблуждавал клиентите, че при пазаруване на стойност над 100 лв. доставката е безплатна до всяка точка на страната. Жалба на потребител и проверка установяват, че търговецът не спазва въведените от самия него условия, които несъмнено имат за цел да му дадат приоритет пред потенциалните клиенти спрямо конкуренцията. В конкретния случай потребителят е закупил артикули за 109,44 лв., но въпреки това е заплатил за куриерската 24,23 лв., което фигурира и в товарителницата.

Друга забранена и санкционирана от КЗП нелоялна практика е на онлайн търговеца "Оптима МКБ" ЕООД (www.apteka-optima.com), който е подвеждал клиентите си с фалшиви отстъпки за козметика и хранителни добавки. Клиентка поръчва три броя от един вид шампоан, тъй като забелязва, че е намален от 35,59 лв. на 21,30 лв. Ден след като получава писмено потвърждение от търговеца за доставка на избраните артикули на обща стойност 63,90 лв. тя е информирана по телефона, че поръчката ще струва 106,77 лв. Изтъкнатата причина е, че складовата наличност на козметичния продукт е изчерпана и той може да бъде доставен на редовната му цена.

Повторни проверки са установили, че търговците са отстранили нарушенията.

Независимо от това на всеки от тях са наложени предвидените в закона санкции – от 1 000 лв. до 30 хил. лв., които дружествата обжалват.

През 2016 г. КЗП е забранила близо 300 подобни на тези и други нелоялни търговски практики в различни сфери на икономиката.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:35 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още