През месец май трябва да бъде готова визията за реклама на България като туристическа дестинация за 2017 г. Това съобщи служебният министър на туризма Стела Балтова в предаването „Седмицата“ на Дарик радио.
В представянето на България ще продължи да се акцентира върху културно-историческия туризъм. Подготвя се и приложение LoveBulgaria със 100-те национални туристически обекта.
Що се отнася до логото на България, за което през последните години се водят сериозни спорове, Стела Балтова посочи, че според нея най-доброто е да се развива визията с розата, а символът да се ползва и от други индустрии – например транспорта, хранително-вкусовата промишленост и т.н.
Балтова коментира, че иска да убеди всички, че туризмът може да се превърне в национална кауза, както и че е сектор със сериозен потенциал за най-голям принос в БВП.
По думите й се отчитат сериозни ръстове на зимния туризъм. Данните за януари не са готови още, но към края на декември е регистриран ръст от 19%. В някои хотели в зимните курорти има увеличения и от над 50%, коментира тя.
От основните пазари на България туристите от Гърция се увеличават с 27%, от Румъния – с 9%, от Турция – с 15%, Великобритания – 33%, Германия – 46%, Полша – 58%. Тя подчерта, че летищата също отчитат ръстове на пътникотопока заради ръста на краткосрочните пътувания на фона на експанзията на нискотарифните компании.
Балтова допълни, че се прави стратегически анализ, така че да се актуализира стратегията за развитие на туризма до 2030 г.
За летния сезон служебният министър на туризма коментира, че се очаква 15% ръст.
За концесиите на плажовете тя каза, че не възнамерява да обявява концесионни процедури.
Балтова отчете, че действащите договори за концесия са 49. Стартирани са 8 концесионни процедури от предишното правителство, от тях 6 приключили с решение на Министерския съвет, от които 5 са в процес на сключване на договор, а 1 се обжалва.
Действащи договори за наеми са 63. Предстои да се сключат още два договора, както и да тръжни процедури за още 10 плажа.
Стела Балтова допълни, че тази година броят на неохраняемите плажове ще е по-малък. Точно кои ще са те ще стане ясно в края на март.
преди 7 години Щом има ВИЗИЯ, значи имаме ВИЗИОНЕРИ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Мега важна новина, за креативните възможности на държавната администрация! Адмирации за екипа на Инвестор, споделил тази ефектна тайна с нас :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години И що през Май? Защо не през Август?? Или през Септември, по-добре - нисък сезон е вече и тогава ще е най-добре! Или изобщо защо ще го правите, като може да откраднете всичките пари, а не да ги пръскате за някаква си визия, като така и така я нямате!??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар