Клиентите на "Топлофикация София" ЕАД, които бяха засегнати от аварията на магистралния топлопровод на "Цариградско шосе" ще бъдат обезщетени още със сметките си за месец февруари, без да е необходимо да подават заявления за това. Това информират от дружеството.
В тази връзка няма и краен срок за подаване на искания от такъв характер, уточняват от „Топлофикация София“.
Коментарът е във връзка със съвета на омбудсмана Мая Манолова към гражданите, останали частично или напълно без парно и топла вода заради аварията от 5 февруари, да подадат жалба до дружеството с претендиране за неустойка не по-късно от 1 март.
Общите топломери в абонатните станции съхраняват данните за 160 параметъра за работата на съоръжението, както и за потреблението в съответната сграда и показанията не се нулират към 1 март.
Компанията ще предложи на принципала в лицето на Столичния общински съвет да бъдат обезщетени всички клиенти на топлорайон "София Изток", които останаха без топлоподаване, независимо дали става дума за 48 или повече часа.
В момента се разработва методика за изчисление на обезщетенията, съобразена с Общите условия на дружеството и тя ще бъде предоставена за разглеждане и одобрение от Столичния общински съвет, коментират още от компанията.
Размерът на обезщетенията ще бъдe посочен на отделен ред в месечните съобщения за февруари, които абонатите ще получат след 15 март.
Започват проверки, за да се установят причините за мащабната авария, която остави хиляди домакинства без парно. Столичният кмет Йорданка Фандъкова поиска вчера и разследване на прокуратурата.
От "Топлофикация - София" коментираха, че причината за авариите в мрежата е хидравличен удар, причинен от срив в електроразпределителната мрежа. От ЧЕЗ България, които управляват мрежата в региона, обаче са категорични, че няма данни за проблеми в електроразпределителната мрежа на града.