Подобряване на туристическия маркетинг и анализ на туристите, които идват в България, по пазари. Това са предложенията, които туроператорите отправят към служебния министър на туризма Стела Балтова.
Тя се срещна днес с членове на Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), съобщават от Министерството на туризма.
Според организацията туристическият маркетинг е хаотичен и не е насочен например към европейския пазар, от който страната реализира ръстове заради увеличените полети на нискотарифните авиокомпании.
Председателят на организацията Байко Байков обясни, че сайтът на държавата bulgariatravel.org е морално остарял и е по-добре да бъде закрит. Той препоръча да бъде създаден изцяло нов продукт.
От Асоциацията предлагат и да се правят анализи на туристите, които идват в България, по пазари, а не само да се броят гостите. Това означава да има визия какви туристи идват, тяхната платежоспособност и дали се връщат в България.
Служебният министър на туризма очаква консенсус между бизнеса за решаването на проблема с регулирането на потребителската защита чрез гаранционен фонд или клиентска сметка, която е залегнала в измененията на Закона за туризма.
Според нея е необходимо бизнесът да отстрани различията помежду си и да предложи обща визия на следващия парламент. Балтова очаква финалните предложения до края на март.