Европейските туристи се насочват към по-малко известни дестинации за почивка и избягват най-масово посещаваните места като Турция и Френската Ривиера заради зачестилите терористични атаки, показват данните на най-стария в света туроператор Thomas Cook.
Страни като България, Хърватия, Кипър и Португалия се радват на силен интерес и скок в резервациите за следващото лято, пише Bloomberg, позовавайки се на данни на Thomas Cook.
Гърция отчете 40% увеличение на продажбите, докато интересът към пътуване до Балеарските и Канарските острови, сред главните печеливши миналата година, започва да отслабва.
Туроператорите, включително Thomas Cook и TUI AG , повишават капацитета в курорти, възприемани като по-безопасни от клиентите. Според наблюденията на туристическите агенции все повече туристи се отказват от традиционните места за пътуване като Париж, Ница, Бодрум и Мармарис на турското средиземноморско крайбрежие.
Въпреки че първоначално туроператорите се насочили към страни като Испания и Италия, недостигът в местата за настаняване принудило компаниите да погледнат към по-малко популярни пазари.
„Испания все още е много популярна дестинация, но ние виждаме след много силна година през 2016 г., че леглова база не се увеличи като цяло“, коментират туроператорите.“В по-малките дестинации като Хърватия, като България, като Кипър, ние сме много добре позиционирани и виждаме много добър растеж“, заявиха от Thomas Cook.
Като цяло резервациите за следващото лято са с 9% повече в сравнение с направените по това време миналата година със стабилни цени. Увеличеното предлагане на базираната в Лондон агенция в Гърция компенсира продължаващия спад в Турция.
Въпреки това Thomas Cook не се е отказала от Турция, като дори забелязва признаци, че спадът в търсенето започва да се стабилизира и на преден план излиза възможността за закъснял скок на резервации заради ниските цени.
Туристическата компания отчете загуба преди лихви и данъци в размер на 49 млн. паунда (62 млн. долара) за първото фискално тримесечие, приключило на 31 декември. Цифрата остава без промяна спрямо година по-рано. От компанията заявиха, че въпреки че очакват оперативна печалба за цялата година да съвпадне с прогнозите на анализаторите, „остават предпазливи“ заради несигурната политическа и икономическа перспектива.
Докато летните продажби в Северна и континентална Европа са доста по-добре от миналата година, търсенето във Великобритания може да се забави.