Върховният административен съд (ВАС) потвърди глобата за „Чипита България“ АД, наложена от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за заблуждаваща реклама.
В края на 2015 г. Комисията за защита на конкуренцията наложи санкция на "Чипита България" от близо 147 хил. лв. заради рекламния клип на продукта на компанията 7 days Pizzeti. Комисията наложи глоба от над 12 хил. лв. и на "Блек Чери" - фирмата, изготвила рекламния продукт. Сумите представляват 1% от приходите на всяко от дружествата през 2014 г.
В хода на проучването е установено, че рекламният клип съдържа заблуждаващи елементи относно произхода на стоката, като с него се създава впечатление у потребителите, че предлаганият продукт – бърза снаксова закуска „7days Pizzeti”, е с италиански произход, а не произведен в завода на "Чипита" до София.
ВАС подкрепя изводите на антимонополната комисия, че вниманието на потребителя е насочено звуково и визуално към елементи, които целят да внушат италиански произход на стоката. Създаването на погрешно впечатление у потребителите води до увреждане на интересите им.
Решението на ВАС е окончателно.