В България няма нито един пътен одитор, който да проверява състоянието на пътната мрежа.
Това заяви по повод трагичния инцидент в тунел "Ечемишка" председателят на Българския автомобилен съюз Борис Гаврилов по БНР.
“Преди седем години България трябваше да обучи пътни одитори, които да дават предписание за безопасността на движението и състоянието на пътищата. Към момента няма обучен нито един пътен одитор. Не знам как да наречем това – безхаберие или непукизъм", обяви той.
По думите на Гаврилов дори има специална наредба, която обаче не е изпълнена.
Той обясни, че пътният одитор първо трябва да се обучи, да се сертифицира, а след това да бъде назначен.
Председателят на Българския автомобилен съюз потвърди, че навсякъде в Европейския съюз са назначени такива специалисти и „затова техните пътища са добри, а нашите са лоши”.
“В България ролята на пътен одитор играе Пътна полиция, лошото е, че тя не е написала нито един акт на стопаните на пътя през всичките 28 години, дала е само предписания, които след това никой не е контролирал дали се изпълняват”, посочи Борис Гаврилов.
Според него пътният одитор трябва да наблюдава, да дава препоръки и съответно да пише актове на стопаните на пътя, когато става въпрос за тунели, за пътни знаци, за съоръжения, за пътна маркировка.
“Държавата е абдикирала от задължението си да се грижи за пътната мрежа", категоричен е експертът. "Има точна бройка за пътни одитори, която трябва да бъде обучена и въведена в работата, а задължението за това трябваше да се вмени на Министерството на транспорта. През годините се замълча за тази длъжност и честно казано не знам в чий приоритет и правомощия е това да се случи”.
Председателят на Българския автомобилен съюз напомни, че инспекцията през септември миналата година не е показала проблеми, но той е на мнение, че човекът, който е дал тази оценка трябва да понесе наказателна отговорност.
„Експертизата би показала, че там не е пипано през последните 20 години, защото вероятно е правена на компютъра, на хартия, на топло. Аз си спомням, че преди 30 години осветлението и конструкцията бяха същите, а металът корозира, старее, нормално е тези съоръжения да се подменят", смята председателят на Българския автомобилен съюз.
преди 7 години Не е проблема в липсата на поредната длъжност, а че тия, които и сега ги има не си изпълняват задълженията, а за това вина носим всички ние! Не може да обясняваме колко лошо било, а никой да не подава сигнали, както и медиите(4-тата власт), само да хвалят рязането на ленти! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Така е но основния ти закон е СТАЛИНСКИ И НИКОЙ НЕ ГО ПРОМЕНИ ВЕЧЕ 26 ГОДИНИ, ЗАЩО ЛИ ????? ЩОТО ВСИЧКИТЕ ХОЛДИНГИ БИВШИ ЗАДГРАНИЧНИ ДРУЖЕСТВА СА ДАДЕНИ НА ПОСЛУШНИТЕ ФАМИЛИИ!!! САМО НАЦИОНАЛИЗАЦИЯ И ПАК ПРИВАТИЗАЦИЯ, НЯМА ОПРАВИЯ ИНАЧЕ!!КАКТО ДЕ ГОЛ ГО Е НАПРАВИЛ ВЪВ ФРАНЦИЯ!!!!НЯМА КАК АНДРЕЙ КАРЛОВИЧ ЛУКАНОВ ДА НАЗНАЧИ ЗА ШЕВ НА ЦЯЛАТА НИ ЕНЕРГЕТИКА ИЛИЯ ПАВЛОВ, ВСИЧКИТЕ СА РУСКИ ШПИОНИ!!!! майката не ПЕЕВСКИ е още шеф в ТОТО, ВЪОБЩЕ, РЕЗУЛТАТА ОТ НАД 45 ГОДИНИ е явен!!! ТУКА СМЕ АБСОЛЮТНА ГУБЕРНИЯ НА РУСИЯ, А ТОВА НЕ НИ НОСИ АКТИВИ И РАЗВИТИЕ, САМО НА НЯКОЙ ФАМИЛИИ!!!?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Понеже държавната администрация се занимава предимно с кражби и различни корупционни схеми затова и постоянно изглежда, че има нужда от нови длъжности. Всъщност има нужда от измитане (най-меко казано) на политици, съдии, прокурори, митничари, полицаи и прочее корумпирана пап.лач, промяна на конституцията, чрез която всички гореописани *** се лишават от имунитет за да могат да бъдат лесно осъдени, когато не си вършат работата, участват в корупционни схеми или си позволят лукса да проявят небрежност или безстопанственост. отговор Сигнализирай за неуместен коментар