Компанията оператор на летищата във Варна и Бургас „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД взе наградата в категория „Голямо предприятие“ на Германската икономика в България.
В четвъртък Германо-Българската индустриално-търговска камара (ГБИТК) награди за тринадесети път фирми, допринесли за развитието на българо-германските икономически отношения през изминалата година. За първи път тази година Наградата бе връчена в четири категории – голямо предприятие, малко и средно предприятие, корпоративна социална отговорност и иновации.
Улрих Хеппе, изпълнител директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД, заяви, че през 2016 г. са реализирани инвестиции в размер на над 6,1 млн. евро в движими активи и ИТ оборудване в морските летища. Компанията е наела с 31% повече сезонни служители спрямо лятото на 2015 г. През 2016 г. е реализиран рекорден ръст на обслужените пътници от и до Германия - общо 38% за двете летища.
В категория „Голямо предприятие“ второ място зае „Бер Хела Термоконтрол“ ЕООД. „Булпрос Консултинг“ АД и „Лидл България ЕООД енд КО.КД“ си поделиха третото място.
В категория „Малко и средно предприятие“ Наградата на Германската икономика получи „МУЛТИВАК България Продакшън" ЕООД. През 2015 г. компанията откри новата организация „МУЛТИВАК България Продакшън“ ЕООД, която се специализира в производството на детайли и компоненти за опаковъчни машини. Инвестицията в размер на близо 37 млн. лв. ще бъде реализирана до 2019 г. и ще създаде 153 работни места. Проектът предвижда изграждане на високотехнологично предприятие за производство на детайли и компоненти за опаковъчни машини.
Второто място зае „Роо Брандс“ ООД, а трето - „Михалково“ АД.
В категорията „Корпоративна социална отговорност“ призът отиде при „Билла България“ ЕООД. С кампанията „Градините на Билла“ фирмата поощрява националното производство на плодове и зеленчуци. През 2016 г. в рамките на кампанията „За повече деца в България“ заедно с фондация „Искам бебе“ „Билла България“ ЕООД е подпомогнала 6 двойки с финансови средства за инвитро процедури. Започнатата от компанията кампания „Ние обичаме България“ събра над 66 хил. лв за реставрацията на лъва на паметника „Шипка“.
В категорията „Корпоративна социална отговорност“ журито отреди второ място на „БНП париба С.А.“, а трето – на „Мото Пфое“ ЕООД.
За „Иновации“ наградата взе „Кауфланд България ЕООД енд Ко КД“. Кауфланд България кандидатства в тази категория с Концепция за енергоспестяване и намаляване на вредните емисии на вреден диоксид с единствена по рода си инсталация за отопление и охлаждане на магазините на веригата. Магазините са независими от външни енергийни източници, защото чрез системата се покриват 100% от годишните енергийни нужди. Няма и шумово замърсяване.
Второ място в категория „Иновации“ взе „Екозид“ ЕООД, а на трето място се класира ЗЕАД „БУЛСТРАД ЖИВОТ ВИЕНА ИНШУРЪНС ГРУП“ .
Президентът на камарата Тим Курт прогнозира нов рекорд в търговския стокообмен от 6,5 – 6,8 млрд. евро. Той припомни желанието на германския бизнес у нас за съдебна реформа, бърза и компетентна публична администрация, честни и прозрачни обществени поръчки и дуално професионално обучение.