По три основни версии продължава разследването за инцидента в Хитрино, става ясно от съобщение на прокуратурата, която представя информация за хода на разследването за тежкия инцидент от края на миналата година.
Работи се по версиите за нарушени правила при управлението на подвижния състав, техническа неизправност на композицията или на релсовия път и стрелките.
Няма доказателства за умишлен взрив или терористичен акт, сочат събраните досега доказателства.
От извършените огледи на стрелките и релейното табло е видно, че е малка вероятността произшествието да е настъпило в резултат на неправилно конфигуриране на трасето (по вина на стрелочник или ръководител движение), но категоричен отговор ще имаме след изготвяне на експертизите, уточняват от държавното обвинение.
Назначена е допълнителна техническа експертиза за установяване на състоянието на устройството за бдителност и други показатели на локомотива на дерайлиралия влак. Той ще бъде придвижен на буксир до София за оглед от експертите, като ще бъде придружаван от следовател с оглед избягване на евентуално манипулиране по локомотива.
Предстоят разпити на длъжностни лица от железопътната администрация и железопътната инфраструктура за изясняване на обстоятелства, свързани с даването на разрешения и контрола на железопътните товарни превози.
Прокуратурата привлече като обвиняеми двамата машинисти на товарната композиция, която дерайлира, а вследствие на изтичане на газ и пожар се стигна до трагедията, при която загинаха седем души, а други 26 души бяха ранени.
На 22 декември миналата година Шуменският окръжен съд остави за постоянно в ареста машиниста Димитър Михнев, а освободи помощник-машиниста Радослав Петков.
Още вижте във видеото