IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Само ремонтираните жп отсечки имат системи за контрол на движението на влаковете

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ монтира и допълнителни системи за контрол в участъците, които се ремонтират

12:39 | 23.01.17 г.
<p>
	<em>Снимка: архив, Ройтерс</em></p>

Снимка: архив, Ройтерс

Само ремонтиращите се с европейски средства жп линии ще разполагат със система за автоматичен контрол на скоростта на влаковете. Това става ясно от писмен отговор на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски на въпрос на депутата от Реформаторския блок Петър Славов.

Въпросът и отговорът са публикувани на сайта на Народното събрание.

Припомняме, че основната версия за инцидента в Хитрино, при който се взривиха цистерни, превозващи пропилен, е движение на композицията с превишена скорост.

Превозвачът „Булмаркет“ настоява обаче, че освен скоростта сред причините за инцидента е и незаключена стрелка, заради което част от цистерните са тръгнали по съседната линия и това е довело до усукването и дерайлирането на композицията. Компанията нае международни експерти, които да докажат твърдението, но те не бяха допуснати до мястото на инцидента. 

Московски посочва, че в момента система за автоматична локомотивна сигнализация е внедрена в жп участъците София – Пловдив и Скутаре – Стара Загора. Железопътен възел Пловдив, в който влизат гарите Пловдив пътническа, Пловдив разпределителна (изток), Тракия и Филипово, и участъкът Стара Загора – Бургас е съоръжен със система за контрол на движението на влака ETCS ниво 1 (система за контрол на движението на влака).

Московски признава обаче, че заради ремонтните дейности системата за автоматична локомотивна сигнализация е временно прекъсната в участъка от гара Септември до гара Пловдив и от гара Стара Загора до гара Бургас.

В процес на изграждане и въвеждане в експлоатация през тази година е ERMTS/ETCS система (система за контрол на движението на влаковете) в участъците Пловдив – Свиленград и Пловдив – Септември.

До 2020 г. ще бъде довършена съответната система за контрол в участъка Пловдив – Бургас.

В участъците, които се ремонтират, Националната компания „Железопътна инфраструктура“ монтира и допълнителни системи за контрол.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:07 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още