Проектирането и строителството на 10-километровата отсечка от магистрала „Хемус“ от Ябланица до Боаза временно се „замразява“ заради жалби в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу решението на възложителя – Агенция „Пътна инфраструктура“, за избор на изпълнител, показва справка в регистъра на антимонополния регулатор.
Припомняме, че с решение от 9 януари пътната агенция избра консорциума „ХВП Ябланица“ ДЗЗД с участници „Хидрострой“ АД, „Водстрой 98“ АД и „Пътстрой Бургас“ ЕООД да направи техническия проект и да проектира участъка. Консорциумът даде втората най-ниска цена в търга - малко под 55 млн. лева.
От решението се вижда, че Агенцията е класирала само две сдружения на финала на поръчката – обявеното за победител с оценка от 93,557 точки и „АМ Хемус Страбаг“ с участници „ГБС Инфраструктурно строителство“ АД и „Страбаг“ АГ – клон България, с оценка от 74,483 точки.
Останалите девет участника са отстранени с различни мотиви.
От отстранените жалби срещу решението днес са подали обединението „Строители АМ Хемус“, в което участват "Интегрирани строителни системи" ЕООД, "Интерпром" ЕООД, ТОДИНИ ЦЕНТРАЛ АЗИЯ ООД и "Трансконсулт-22" ООД; "Д/В АКТОР - АЕР" ДЗЗД с участници Актор АД и "Атоменергоремонт" АД; обединението „АМ Хемус 1 2016“ с участници "Асигния Инфраструктурас" АД, "АБ" АД и "Мега инвест холд" ЕООД, което подаде най-ниска цена, „Трейс груп холд“ и „ПСТ Груп“.
В процедурата участваха и "Геострой" АД и "Пътстрой - 92" АД като част от обединението "Геопът – Хемус", както и "ИСА 2000" ЕООД самостоятелно.
Агенция „Пътна инфраструктура“ се очаква всеки момент да обяви избраните изпълнители за още две поръчки за доизграждане на магистрала „Хемус“ - от пътен възел “Белокопитово” до пътен възел “Буховци” край Търговище и за препроектирането на участъка от Боаза до Плевен.
Припомняме, че в края на 2015 г. правителството избра обединение "АМ Хемус Лот 1" с водещ партньор "Джи Пи Груп" ООД да построи отсечката на магистралата от Ябланица до Угърчин/Луковит и Обединение "ПСТ Хемус 2" с водещ партньор "ПСТ Груп" ЕАД за отсечката от Угърчин/Луковит до Плевен/Ловеч. Цената с ДДС беше почти 1 млрд. лева, заради което кабинетът отнесе сериозни критики, както и за избраните изпълнители. Заради това премиерът Бойко Борисов нареди търговете за “Хемус” да бъдат спрени с формален повод липса на финансиране, макар и да беше известно, че магистралата ще се строи с пари от бюджета.
Фирмите обжалваха решението, но Комисията за защита на конкуренцията излезе с решение в полза на държавата.