Търговската верига Billa увеличава през последните години дела на продуктите, продавани като собствени марки, като планира този ръст да продължи и през 2017 г., стана ясно на пресконференция на ръководството на дружеството.
Развитието на собствените марки бележи ръст. През 2016 г. те достигнаха 10% от оборота, заяви Христо Атанасов, оперативен директор на Billa България.
Преди пет години собствените марки са заемали не повече от 5 на сто от оборота, а по-чувствителен ръст има през последните две години – близо 3% годишно.
Днес компанията представи нова биомарка – Alnatura, която се продава от декември 2016 г. в магазините на търговската верига и включва 200 биопродукта.
Компанията Alnatura е създадена през 1984 г. в Германия. Продуктите й се продават както в собствени, така и в повече от 3900 обекта на партньорски вериги в Европа.
„Мога да пожелая на нашите български партньори да успеят да се включат в тази марка“, заяви управителят на Billa България Бойко Сачански.
Ръководството на компанията припомни, че първата собствена марка на търговската верига е Clever, позиционирана в по-ниския ценови сегмент и включваща в момента 300 продукта, а след това е разработена Billa (среден ценови сегмент, 400 продукта). Преди година компанията лансира собствената марка Billa premium – 60 продукта във високия ценови сегмент.
Към тези собствени марки дружеството планира да добави продукти собствено производство, например сандвичи и салати, произведени в магазините.
Така в близките години търговската верига планира още 2 – 3% ръст на собствените марки, заяви Бойко Сачански.
На въпрос колко от продуктите във веригата са български, Сачански каза, че дружеството има най-висок дял такива продукти, в сравнение с конкуренцията – приблизително 75%.
В други търговски вериги собствените марки имат 70 – 80% дял и продуктите са вносни, каза той.
В търговската верига биопродуктите се продават вече на отделни стелажи, а броят им зависи от големината на магазина.
България има потенциал да стане оазис за производство на биохрани, заяви собственикът на „Тандем“ Кирил Вътев.
Той посочи, че дълго време се е въздържал да работи с търговски вериги, но пазарът в страната е такъв, че се налага производителите да разчитат на супермаркетите.
На събитието стана ясно още, че при акция, когато се продават големи количества месо, не е възможно компанията да се снабди с необходимите по-големи количества от страната и се налага да се прави внос.