IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Billa увеличава дела на собствените марки*

Те са достигнали 10% от оборота и компанията планира ръстът да продължи

13:11 | 17.01.17 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;freeimages.com</em></p>

Снимка: freeimages.com

Търговската верига Billa увеличава през последните години дела на продуктите, продавани като собствени марки, като планира този ръст да продължи и през 2017 г., стана ясно на пресконференция на ръководството на дружеството.

Развитието на собствените марки бележи ръст. През 2016 г. те достигнаха 10% от оборота, заяви Христо Атанасов, оперативен директор на Billa България.

Преди пет години собствените марки са заемали не повече от 5 на сто от оборота, а по-чувствителен ръст има през последните две години – близо 3% годишно.

Днес компанията представи нова биомарка – Alnatura, която се продава от декември 2016 г. в магазините на търговската верига и включва 200 биопродукта. 

Компанията Alnatura е създадена през 1984 г. в Германия. Продуктите й се продават както в собствени, така и в повече от 3900 обекта на партньорски вериги в Европа. 

„Мога да пожелая на нашите български партньори да успеят да се включат в тази марка“, заяви управителят на Billa България Бойко Сачански.

Ръководството на компанията припомни, че първата собствена марка на търговската верига е Clever, позиционирана в по-ниския ценови сегмент и включваща в момента 300 продукта, а след това е разработена Billa (среден ценови сегмент, 400 продукта). Преди година компанията лансира собствената марка Billa premium – 60 продукта във високия ценови сегмент.

Към тези собствени марки дружеството планира да добави продукти собствено производство, например сандвичи и салати, произведени в магазините.

Така в близките години търговската верига планира още 2 – 3% ръст на собствените марки, заяви Бойко Сачански.

На въпрос колко от продуктите във веригата са български, Сачански каза, че дружеството има най-висок дял такива продукти, в сравнение с конкуренцията – приблизително 75%.

В други търговски вериги собствените марки имат 70 – 80% дял и продуктите са вносни, каза той.

В търговската верига биопродуктите се продават вече на отделни стелажи, а броят им зависи от големината на магазина.

България има потенциал да стане оазис за производство на биохрани, заяви собственикът на „Тандем“ Кирил Вътев.

Той посочи, че дълго време се е въздържал да работи с търговски вериги, но пазарът в страната е такъв, че се налага производителите да разчитат на супермаркетите.

На събитието стана ясно още, че при акция, когато се продават големи количества месо, не е възможно компанията да се снабди с необходимите по-големи количества от страната и се налага да се прави внос.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:12 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още