IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

БДЖ настоява следващото правителство да не спира концесията на Летище София

Ръководството на холдинга започна разговори по темата с политическите партии

13:29 | 13.01.17 г. 2
<p>
	Снимка: Pixabay</p>

Снимка: Pixabay

Ръководството на „Холдинг БДЖ“ ЕАД настоява следващото правителство да не се отказва от идеята за концесия на Летище София, която бе предложена от ГЕРБ с цел очакваните концесионни такси да покрият дълговете на железницата.

Предвид очакваната смяна на правителството не е ясно дали процедурата ще бъде проведена, още повече, че от БСП неведнъж заявиха, че са против концесията на аеропорта.

"Независимо кое е правителството, от тази тема не може да се избяга, ако искаме да има железница", заяви директорът на холдинга Владимир Владимиров. Според него, ако концесията не се случи, трябва да има резервен вариант – да се прехвърлят пари от друга сфера, или да се вземат от бюджетните излишъци. 

Той заяви, че е разговарял с „почти всички“ партии, но отказа да отговори дали се е срещал с БСП.

На днешната пресконференция шефовете на БДЖ припомниха какво е било финансовото състояние на железниците към 2009 г. – дългове за 849 млн. лв., загуба от 67 млн. лв., излишен капацитет от 348 локомотива и 6600 служители в повече, както и остарял подвижен състав, заради което влаковете се движат със средна скорост 50 км/ч.

В последвалия период задълженията са намалени близо наполовина с 445 млн. лв., загубата е редуцирана, компанията се освобождава от излишни активи и персоналът е намален.

С евентуалната концесия на Летище София дружеството очаква 210 млн. лв. за закупуването на 15 нови мотрисни влака, както и капиталови трансфери от държавата по 35 млн. лв. за 6 години, пак за закупуване на влакове.

От холдинга изчислиха, че разплащането на 559 млн. лв. към кредиторите е оставило железницата без средства, а с тези пари биха могли да бъдат закупени 30 влака и да се инвестира в условията на труд и в служителите.

Решенията за железницата трябва да бъдат взети от държавата, а не само от компанията или от една партия, настояват от БДЖ.

Заради зимната обстановка 20 локомотива са се блъснали в преспи и са отишли за ремонт, затова сутрешните влакове Перник – София и Мездра – София са разредени, обясниха още от компанията.

По повод действията на изнервени пътници, които блокираха влак на гара „Илиянци", шефовете на железницата сравниха случилото се с терористичен акт. Най-малкото е нарушен общественият ред, коментираха те. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:17 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 6 rate down comment 0
Slavi.13
преди 7 години
БДЖ за съжаление е пред края си...нужно ли е да продължава да засмуква огромен държавен финансов ресурс?! Ами да дадат на концесия БДЖ.Летището носи приходи на Държавата и концесията му е престъпление!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 2
watergateory
преди 7 години
По подразбиране всяка една приватизационна сделка е загуба за държавата. Независимо от това, какво точно е заложено в договора като например инвестиции, работна ръка и т.н. Държавата ВИНАГИ Е НА ЗАГУБА! Разбира се това твърдение е 100% валидно, само ако държавата (в лицето на съответното министерство) си върши работата, разглеждайки съответния проект като частен инвеститор - демек ефективно изграждане и управление на съответния бизнес със съответните възнаграждения при постигнати резултати. Някои могат да аргументират, че видиш ли знание, технологии и пазари могат да бъдат оптимирани от чужд инвеститор, но като цяло теоретично е възможно да се наемат съответни специалисти, които да са отговорни на тези нива.Всеки един българин трябва да е против всяка една приватизация! Винаги!А относно летището - та това е един мега *** бизнес, в който няма кой знае каква гениалност или креативност. Плюс това, ние имаме огромен опит в авиациата. Всичко друго като ноу хау се купува!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още