През 2016 година в институцията на омбудсмана са постъпили рекорден брой жалби и сигнали. Това каза общественият защитник Мая Манолова в отчета си за миналата година, предава Агенция „Фокус“.
Общо подадените жалби и сигнали са били 10 640, като около 30% от тях са срещу монополни дружества и доставчици на обществени услуги. Най-много жалби и сигнали през 2016 г. са постъпили срещу Топлофикация - 882, следвана от мобилни оператори - 531 и електро оператори - 502, срещу ВиК дружества - 422, банки - 314, и арбитражни съдилища - 128.
По думите й 14% от жалбите са срещу нарушени социални права на българите, а срещу нарушено право на собственост – 11%.
Най-голям брой от жалбите постъпват по интернет – 40%. 38% са подадени с писма, а 22% от граждани, които са посетили приемната на омбудсмана.
Приключените проверки по жалби на граждани са 9 675.
Общо 27 037 души са получили непосредствено съдействие и подкрепа от институцията през изминалата година.
Общественият защитник е внесла в парламента 11 законодателни инициативи, проведени са 5 публични кампании, част от които ще продължават и през следващата година, поясни Мая Манолова.
Били са отправени 4 жалби до Конституционния съд, 2 жалби до Върховния касационен съд и до Върховния административен съд, а институцията е организирала 18 дискусии и кръгли маси по важни за българските граждани теми.