Смисълът на бонуса в края на годината е да се сподели успехът на компанията, да се направят служителите съпричастни към него. Това коментира Милена Хаджииванова, управляващ директор на консултантска компания, пред БТА.
По думите й най-трудно се постига идентифицирането на служителите с компанията - осигуряване на тяхната лоялност и желание да дадат всичко от себе си.
Ако бъде добре аргументиран, бонусът в края на годината може да работи именно в тази посока, ако разбира се, е подкрепен с подходящите послания. Той следва да зависи от финансовите резултати на компанията и да бъде ясно комуникирана връзката на усилията на служителите с тези резултати, посочи консултантът.
Освен бонусите има много други инструменти, които периодично трябва да се използват, за да се постигне по-голяма ангажираност и мотивация на служителите, каза Хаджииванова.
Компании, в които няма адекватно лидерство, има нездравословна атмосфера и неотчитане на приноса, трудно биха могли да променят нагласата с какъвто и да е бонус, посочи тя.
Според наскоро публикувано изследване, в което са взели участие повече от 600 компании в България, около 84% от фирмите предлагат годишни бонуси на своите служители. Това е доста сериозен процент - в него се включва както монетарният бонус (под формата на пари), така и различни други стимули и подаръци за служителите, каза експертът.