IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Обезпечени са всички туристи на „Алфатур“, които в момента са извън страната

281 договора на туристи остават необезпечени, но щетите могат да бъдат покрити от застрахователя

15:59 | 15.12.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Всички туристи на „Алфатур“, които в момента се намират извън страната, са със заплатени пакети и няма да останат необезпечени. Това потвърди пред министъра на туризма в оставка Николина Ангелкова изпълнителният директор на фалиралия туроператор Гриша Костов, съобщават от туристическото ведомство.

По думите на Костов „Алфатур“ АД е обявил несъстоятелност следствие на намаления туристопоток по основни направления за фирмата – Тунис, Египет и Турция. Към момента продажбите на пакети на туроператора не позволяват да изпълнява задълженията си към кредитори и контрагенти, поради което е взето решение те да бъдат преустановени и да се обяви несъстоятелност. 

Потвърдено е, че към момента 281 договора на туристи остават необезпечени.

От „Алфатур“ декларираха, че поддържат постоянен контакт със застрахователя и съдействат с всички необходими документи и информация. Цялата налична информация е предадена на „Застрахователно дружество Евроинс“, заедно с детайлите каква част от продадените пакети са партньорски с други туроператори и е възможно пътуването да бъде реализирано, при желание от страна на клиентите.

Припомняме, че на 12 декември „Алфатур“ АД официално уведомиха Министерството на туризма, че са подали в Софийски градски съд молби за откриване на производства по несъстоятелност. Те са вписани в Националния туристически регистър и имат действащи застраховки към днешна дата за максималния размер – 1,4 млн. лв.

Всички техни клиенти, които са заплатили пътуване или почивка, следва да предявят иск за плащане към техния застраховател - „Застрахователно дружество Евроинс“, като предоставят всички платежни документи и договори за услуга.

ЗД „Евроинс” вече са публикували информация на сайта си как хората, които имат предплатени или капарирани пакети, да поискат възстановяване на средствата си и са инструктирали служителите си в офисите навсякъде по страната. Проучва се и възможността на част от клиентите на „Алфатур“ да им бъде предложено да реализират заплатените си пътувания с друг туроператор.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:36 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още