Варианти
За да нямая последствия от поредния закон, който не взема предвид българската икономическа специфика, Арександър Трифонов предлага да се спре приемането на проектозакона за концесиите или поне да не се отменя Закона за публично-частно партньорство (ПЧИ).
„Българският Закон за ПЧП предвижда минимална финансова подкрепа на частния партньор, като се предоставя възможност последният да извършва и други дейности извън тази от обществен интерес, за да може да получава допълнителни приходи и приемлива норма на възвращаемост на направените инвестиции, цитира текст от проектозакона за концесиите експертът. Директивата няма отношение към публично-частното партньорство“, аргументира се той.
Друг вариант, който депутатите могат да имат предвид, е подходът на Франция, която също като България закъсняла с транспонирането на Директива 2014/23.
„Европейската страна въведе директивата с указ на правителството, а при нас това може да стане с решение на парламента, който да уточнява, че „при прилагането на действащия закон за концесиите трябва да се имат предвид препоръките на ЕК и Съвета в Директива 2014/23, но като се съблюдават националните интереси за икономическа независимост и икономически просперитет на България“, разкри д-р Трифонов.
В сряда, на 21 декември, парламентарната правна комисия ще включи в дневния си ред второ четене на Закона за концесиите.