Министерският съвет прие нова тарифа за таксите, които се събират при представяне на административни услуги по Закона за туризма. Целта е да се намали административната тежест върху бизнеса и гражданите, информира пресцентърът на Министерския съвет.
В съобщението се казва, че при подготовката на новата тарифа е направен детайлен анализ на разходите, пряко свързани с категоризиране и сертификация на туристически обекти, по извършване и проверка на място, разглеждане и обработка на документи, издаване на удостоверения и поддържане на регистри.
Проектът предполага увеличение на някои от таксите и намаляване на други, ако надвишават преките разходи, свързани с дейностите по тях.
Според новия проект разглеждането на заявление за регистрация на туроператорска и на туроператорска агентска дейност ще се таксува по 500 лв.
За вписване в Регистъра на туроператорите и издаването на удостоверение на регистрация ще се заплаща такса в размер на 3 500 лв. и съответно 1 800 лв.
За категоризиране на места за настаняване клас А ще се събират такси от 500 лв. до 5 хил. лв. в зависимост от броя на стаите им, а за местата за настаняване клас Б – от 200 лв. до 4 хил. лв.
За категоризиране на заведения за хранене и развлечения сумите са от 150 лв. до 2 хил. лв. според броя на местата за сядане.
При балнеолечебни, спа, уелнес и таласотерапевтични центрове ще се събират 500 лв. за разглеждане на заявление за сертифициране, а вписването им в националния туристически център и издаване на сертификат – 1 000лв.
Правоспособните екскурзоводи, планински водачи и ски учители ще се вписват в специализирани регистри срещу 125 лв.