Маршрутът на автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле бе представен на обществено обсъждане в Благоевград. За пореден път Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) защити варианта за разделяне на трафика – по ново отделно трасе Кулата - Благоевград, и запазване на съществуващия път в обратна посока.
Този вариант среща най-голямо одобрение на национално и регионално ниво, казват от МРРБ, като се позовават на анкета, проведена сред 1000 жители в страната и 500 от региона. Данните бяха оповестени от директора на агенция „Екзакта рисърч груп“ Лидия Йорданова.
Според анкетираните завършването на проекта за най-тежките 20 км от магистралата е от изключително значение за комфорта на пътуване, пътната безопасност и създаването на нови работни места. Запитаните са заявили, че вариантът с т. нар. източен обход на Кресна ще е значително по-евтин и безопасен за строителство и експлоатация.
„Оптимист съм и имаме всички основания да започнем реализацията на най-сложния участък от АМ „Струма“ през Кресненското дефиле през 2017 г.“., коментира министърът на регионалното развитие (в оставка) Лиляна Павлова. Тя подчерта, че трябва да се намери най-доброто решение за хората и за природата.
„На местно и национално ниво имаме фаворит и това е вариантът, към който сме се насочили и ние – разделено преминаване“, каза тя.
Лиляна Павлова припомни, че ако през 2018 г. не започне строителството на Лот 3.2 през дефилето, България ще загуби европейското финансиране за проекта от оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 - 2020.
Тя увери местните жители, че са предвидени мерки за гарантиране на достъпа до населените места и нивите чрез необходимите пътни връзки и съоръжения. За фермерите пък ще се изградят специални тържища около магистралата.
Припомняме, че министерството влезе в спор с екологични организации за трасето, тъй като природозащитници настояват за цялостното изнасяне на трафика от дефилето на изток.
Лиляна Павлова коментира днес, че това е двойно по-скъп вариант в сравнение с разделянето на трафика.
Вижте още във видеото на Bulgaria ON AIR: