Български производители на плодове и зеленчуци ще могат директно да договарят и предлагат продукцията си в деветте регионални търговски центъра на веригата "Метро" в България. Инициативата започва от май 2017 г. Това предвижда програма, която да улеснява достъпа на българските фермери до големите търговски вериги в страната, чийто посредник е Министерството на земеделието и храните, информира БТА.
Подробности от програмата бяха представени на пресконференция днес от министъра на земеделието в оставка Десислава Танева и Атила Йенисен, главен изпълнителен директор на "Метро България".
Търговската верига е първата, подала ръка за идеята, стана известно на брифинга. Атила Йенисен отбеляза, че ще бъдат дадени равни възможности на всички български производители, а това, от своя страна, ще допринесе за сериозен и устойчив бизнес на стопаните.
Най-добре представителите се от тях да излязат и на международните пазари, е идеята на веригата. За целта започват срещи с български производители на плодове и зеленчуци в деветте регионални центъра, където веригата има търговски обекти.
Ще се съсредоточим върху традиционните български продукти и семена. Ще ги издирим и ще им дадем нов живот със съдействието на българската академична общност, каза още Атила Йенисен.
Държим на автентичността на българското, което е доказало своето качество, посочи той. Търговската верига вече има договор с института "Марица" за възобновяване на производството на български семена.
Делът на българското местно производство, предлагано в търговската верига в момента, е 40-50% от общото, но това не ни удовлетворява, отбеляза Йенисен.
Ще се увеличи и годишният оборот на български плодове и зеленчуци, който в момента възлиза на 20 млн. лв. годишно.
По думите на Йенисен следващият етап на проекта предвижда изнасяне на български продукти за съседните ни страни.