Ангажираността на служителите с бизнеса на фирмата в България остава стабилна и сравнително висока, като в сравнение с миналата година се повишава с 4% до 65%. Този резултат поставя страната ни на едни от челните места по ангажирани служители в региона на Централна и Източна Европа, показва десетото издание на проучването на Aon Hewitt.
Доказано е като безспорен факт, че ангажираните служители са по-щастливи, по-продуктивни и по-ефективни.
Aon провежда проучването на мнението и ангажираността на служителите всяка година в цял свят и резултатите показват, че по-ангажираните служители имат средно с 25% по-малко отсъствия от работа, по-висока производителност, по-малко болнични, по-малко инциденти, свързани с безопасността на работното място.
Освен това, по-високата ангажираност допринася за повече удовлетворени клиенти, по-качествено изпълнение на работа и има пряко отражение върху финансовите показатели на компанията.
От всички изследвани служители средно 65% са ангажирани с бизнеса на компанията, в която работят, разкрива най-новото проучване на Aon България.
Това означава, че те я препоръчват на свои колеги, приятели и познати като добро място за работа. От друга страна ангажираните служители рядко мислят за напускане и не търсят други възможности на пазара на труда. Те влагат много повече, отколкото се очаква от тях на работа всеки ден.
През 2016 година в проучването се включиха 58 компании от повече от осем индустрии, разкриват от Aon.
Близо 15 800 служители споделиха мнението си за своя работодател и 343 топ мениджъри оцениха компаниите, които управляват. Тази година традиционно участват както мултинационални компании, така и компании с представителство само в България, уточняват от Aon.
Налага се интересният извод, че разпределението е 60% на 40% в полза на мултинационалните компании.
Служителите, които са част от големи международни фирми са със средно ниво на ангажираност от 66%. То е с 6% по-високо от ангажираността на служителите, част от изцяло български предприятия.
Служителите на мултинационалните компании са разкрили, че са по-удовлетворени (от тези в изцяло българските) от репутацията на компанията, в която работят, от възможностите за развитие, които им се предоставят и от работата с преките си ръководители.
В същото време служителите в изцяло българските компании намират по-добър баланс между работа и личен живот.
Най-ангажирани са служителите от фармацевтичния сектор, следвани от сектор ИТ и участвалите компании от сектор „Транспорт и логистика“.
Секторът, свързан с аутсорсинг услугите, заема една от последните позиции по отношение на ангажираност на служителите. Едва 36% от всички изследвани 2415 служители споделят, че в компанията, в която работят, има ефективен процес, който им помага да идентифицират правилно областите им за развитие. Заедно с това едва 47% са абсолютно съгласни с твърдението: „Компанията, в която работя ме мотивира да давам най-доброто от себе си всеки ден“.
През 2016 година най-ниското ниво на ангажираност се наблюдава сред най-младите служители – тези на възраст до 25 години. На фона на останалите групи, тяхното ниво на ангажираност е 56%.
Според мнението на почти 2500 служители от тази група те са най-малко удовлетворени от възможностите за кариерно развитие, които компаниите им предоставят, както и от системата за управление на представянето. Комбинацията от ниската удовлетвореност от тези два фактора се отразява и върху признанието, което получават – фактор, който също е с ниски нива на оценка от тази група служители.