IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ангелкова: Туристическият бранш заслужава да има повече пари за реклама

Предварителните прогнози сочат 5% ръст за целия зимен сезон

10:18 | 11.11.16 г. 2
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

С 30% са увеличени средствата за туристическа реклама за 2017 г. и общо възлизат на 11 млн. лева. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова пред БНР. По думите й националната реклама работи фокусирано и целево както върху водещите туристически пазари в топ 20, така и върху перспективни пазари. 

Туристическият бранш у нас заслужава да има повече пари за реклама, което да ни помогне да се превърнем в устойчива туристическа дестинация, каза Ангелкова.

Ако искаме и догодина да сме сред първите и да се поздравим с резултатите, които отчетохме това лято, сега е моментът да го направим. В момента големите туроператори водят разговори и подписват договори с хотелиерите в България.

По данни на Евростат за първото полугодие на 2016 г. България отчита ръст на нощувките с над 18% спрямо миналата година, което отрежда на страната ни водеща позиция сред страните-членки на ЕС. Това по думите на Ангелкова е факт само с 4 млн. евро, инвестирани в реклама на България като туристическа дестинация.

Ако не го направим сега, ще разчитаме на записвания в последната минута или на пренасочвания. Важно е не да чакаме, а да работим, посочи министърът.

Що се отнася до Международното туристическо изложение World Travel Market (WTM) в Лондон, което се проведе в периода 7-9 ноември, Ангелкова каза, че се запазват темповете на договаряне с големите туроператори.

“Можем да очакваме ръст от 30% на туристите, които идват през големите туроператори и за Лято 2017”, прогнозира Николина Ангелкова.

В навечерието на зимния сезон се наблюдава ръст на ранните записвания, но по-детайлно картината може да се коментира през декември и януари, каза Ангелкова във връзка с предстоящия ски сезон. Тя потвърди предварителните прогнози за 4,5 – 5% ръст за целия зимен сезон. Засега се регистрира ръст от пазари като Русия, Великобритания, Ирландия, Румъния, Гърция, Сърбия, Македония и Израел.

 


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:08 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
boyanpa
преди 7 години
Туристическият бранш плаща туристически данък. Извън това, всички браншове, които биват рекламирани в чужбина чрез търговските ни представителства, получават реклама. Те какво да правят - да закрием представителствата ли?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 1
ratten
преди 7 години
туристическият бранш е ЧАСТЕН бизнес на бивши и настоящи "държавници" и мутробизнесмени. НАП често им гостува, защото никак не крият печалби.разбира се, че заслужават повече бюджетни пари за реклама!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още