Качеството на продукта, който предлагаме на туристите, се подобрява. Това проличава от факта, че през изминалия летен сезон 4- и 5-звездните хотели бяха запълнени и търсенето към тях продължава да е голямо и за зимния сезон. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по БНТ.
По думите й качеството на продукта се подобрява особено във високия клас хотели. В проучване на Министерството на туризма над 70% от туристите, които са дошли чрез туроператори, са казали, че са доволни от предлаганото у нас и ще се върнат отново.
България има възможност да привлича всякакъв вид туристи, защото предлага разнообразие от туристически продукти, каза Ангелкова. Така тя коментира отчетените по-ниски приходи въпреки по-големия брой туристи у нас това лято.
Нашата цел е да позиционираме България максимално в по-високия ценови сегмент, а за това се изисква време, допълни министърът.
Петзвездните хотели по Черноморието бяха на сто процента запълнени през цялото лято. Включително и към момента резервациите за високия клас хотели нарастват за предстоящия зимен сезон, каза тя. Това показва, че се търси по-високо качество на по-висока цена, отбеляза Ангелкова и подчерта, че това е и целта на министерството – да повишава качеството на продукта за привличане на по-платежоспособни клиенти.
Ангелкова призна, че липсата на достатъчно подготвени кадри за сектора на туризма продължава да е най-голям проблем. В краткосрочен план вече е намерено решение – чрез наемане на сезонни работници от трети страни за до девет месеца по облекчена процедура. Това е временно решение, подчерта министърът на туризма. Дългосрочната цел е балансът между нуждите на бизнеса и образованието.
Министерството на туризма е направило над 550 проверки в 800 заведения за хранене през лятото с цел защита на потребителя. Отделно са получени над 300 сигнала, че няма достатъчно място за свободна зона на плажовете и издаване на касови бележки. Наложени са над 200 хил. лева неустойки.