IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Орбико и Еверет формират обща сила на пазара на парфюми в България

Общият пазарен дял на двете компании на пазара на дистрибуция на аромати ще бъде в диапазона 10-20%, смятат от КЗК

13:13 | 24.10.16 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: FreeImages.com</em></p>

Снимка: FreeImages.com

Хърватската компания “Орбико” – собственик на дистрибутора “Орбико България”, придобива словенската Everet International, която притежава дистрибутора на парфюми "Еверет София".

Сделката е одобрена от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), показва справка в регистъра на ведомството. Освен антимонополният орган на България по сделката трябва да се произнесат и антимонополните комисии на Словения, Румъния, Сърбия и Македония, става ясно от решението на КЗК.

Сделката е част от плана на “Орбико” за експанзия, който се финансира със заем от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР). В началото на тази година компанията получи 20 млн. евро от банката, които използва за придобиването на дистрибуторската компания от Полша Distribev, както и за развитието на бизнеса си в България и Словения.

Въпреки че комисията не оценява като значително влиянието на сделката, някои от дистрибуторите в този сегмент от българския пазар изразяват опасения за засилване на концентрацията и ограничаване на конкуренцията, вижда се още от решението на КЗК.

Какво казват конкуренцията и търговската мрежа

Според становище на “Козметик плюс” ЕООД – дистрибутор на няколко луксозни марки аромати и декоративна козметика, подадено към КЗК, концентрацията между “Орбико” и “Еверет” ще има съществено въздействие върху пазара при големите ритейлъри като дрогериите Lili, DM, аптеките, козметичните секции на големите вериги супермаркети и веригите парфюмерии.

Заедно Орбико и Еверет събират цялото потфолио на P&G - най-големият световен производител в масовия, полу-селективния и селективния клас аромати, бяла козметика, грижа за коса, декоративна козметика, лична хигиена, както и портфолиата на Johnson, Coty prestige, Shiseido, Deborah. Така двете дружества ще притежават повече марки за дистрибуция в портфолиото си и ще имат по-голямо влияние и тежест в преговорите с магазините, пише в становището.

“Сарантис България” изказва подобно становище, като според фирмата след сделката “Еверет” и “Козметик плюс” ще станат доминиращи в този сегмент от пазара на дистрибуция.

Според други фирми, подали становища в КЗК, сред които веригата дрогерии DM, “Сефора България” и други, сделката обаче ще има незначително въздействие на пазара. КЗК констатира и влиянието на онлайн търговията върху пазара на аромати.

Пазарните дялове според визията на КЗК

Антимонополната комисия се позовава на данни на Euromonitor International, според които „Еверет София“ ЕООД формира пазарен дял от 10-20% през 2014 г., който през 2015 г. се свива до 5-10% от общия пазар на аромати в България. При допълнително сегментиране на пазара обаче при премиум ароматите делът на дружеството се увеличава до 20-30% през 2014 г. и 10-20% през 2015 г.

Според оценката на Комисията след сделката общият пазарен дял на участниците в концентрацията на пазара на дистрибуция на аромати ще бъде в диапазона 10-20% , като в премиум категорията ще достигне подобен диапазон, а в категорията “ежедневни аромати”, т.е. парфюмите от по-нисък клас – до 5%.

При декоративната козметика пазарният дял на „Орбико“ в България се оценява на до 5% и за 2014, и за 2015 г., както и на “Еверет”. След осъществяване на сделката общият пазарен дял на участниците в концентрацията ще бъде също в рамките на 5%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:15 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още