България е много слабо конкурентна на европейския и световния пазар с предлаганите условия за зимен туризъм. Същевременно потенциалът ни е много по-голям. Това казва в интервю за БТА министърът на туризма Николина Ангелкова, която коментира предстоящия ски сезон.
Тя посочи, че в страната ни има общо 32 ски зони и 110 лифта. В тези ски зони се включват и много малки места за каране, като само в някои от тях има повече от 4 лифта и по-голяма концентрация на дейности.
"Затова винаги съм подкрепяла развитието и налагането на България като атрактивна зимна дестинация, може би една от най-добрите в Югоизточна Европа", посочи министърът.
Ангелкова е против темата да се повдига кампанийно преди всеки зимен сезон и да се затваря с неговото приключване. За нея това е приоритетен въпрос, по който трябва последователно да се работи.
Създадена е работна група, в която са поканени за участие всички ангажирани в процеса - зимните курорти, кметовете на населени места и екологични организации, каза министърът.
„Ясно е, че е необходим компромис и от двете страни и при желание той може да бъде намерен. Защото тук не става дума за Витоша или Банско, а за развитието на ски туризма в България. Защото ние имаме и много други места с потенциал - Паничище, Ком, Узана, Добринище и други”, каза Ангелкова.
Тя посочи, че отговорността за тяхното развитие е обща, защото зад това стоят нови работни места и повишаване на приходите за местното население.
Работната група има една основна задача - да набележи и предложи мерки за насърчаване развитието на зимния туризъм.
Николина Ангелкова очаква нивата на зимния туризъм да се запазят от миналата година и да се надградят постигнатите резултати. За миналата зима през периода декември 2015-март 2016 г., България е посрещнала над 1,2 млн. чуждестранни граждани, като ръстът спрямо същия период на предходната е 4,5 на сто.