В този контекст експертът отбеляза, че българският туризъм е отговорил на всички качествени критерии и не е записал оплакване от нито един голям туроператор или пък чуждестранни медии, които да критикуват българският туристически продукт.
По думите му 2016 година е доказала, че българският туризъм може да обслужи големи обеми туристи и то при спазване на стандартите за качество.
Добър летен сезон... добра година
Въпреки че усилията на ресорното министерство от години са насочени към превръщането на България в целогодишна туристическа дестинация и лозунгът "България – страна на четири сезона" се носи по международните туристически борси от Лондон, през Москва до Токио, страната ни не може да излезе от имиджа си на морска дестинация. Все още резултатите от летния туризъм са определящи за тези в годишен план за сектора. Обяснимо рекордното лято за туризма на България предполага и позитивни очаквания за резултатите в годишен план.
Драганов изчислява, че освен очаквания ръст от 11% на приходите заради ръста на туристите, безпрецедентната кампания на Националната агенция за приходите за контрол на оборотите и повишаване на събираемостта, ще повиши приходите до 20-25 на сто за годината.
Бяха констатирани огромни разлики при отчитането на оборотите преди и след проверките на данъчните. Само за юли и август приходите надхвърлиха 1,2 млрд. лева, което се случва за първи път и води до очакван допълнителен приход за сектора.
По данни на Института за анализи и оценки в туризма в края на 2016 година броят на чужденците, които са посетили България, ще надхвърли 10,3 милиона. Като прибавим и вътрешните пътувания, то те ще донесат приходи от над 7,1 млрд. лева в икономиката ни.
преди 8 години Дори и посочените проценти и увеличение да са факт е твърде смело да се говори за успешен туристически сезон. В българския туризъм се произвежда изключително ниска добавена стойнос, което е обективна прчека както за задържането на квалифицирания персонал в България,за създаване на подобрения на съществуващите бази, а също така и за по-активна политика на хотелиерите за привличане на клиенти и респ.рекламиране на дестинацията България. На второ място, причината за увеличния брой посетители се дължат на геополитически причини и основания, които следващата година могат да отпаднат или да се трансформират в неблагоприятни за България.Отделно, на терто място, може да се говори дали България успешно се възползва от посочените в т.2 геополитически фактори в предвид на факта, че съседни държави постигнаха далеч по-големи успехи. Примерно Гърция тази година е посетена от около 30 млн. туристи; въпреки всички фиксални, икономически, миграционни и .т.н проблеми,пред които държавата се изправи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ръстът е следствие от няколко конюнктурни причини събрали се заедно, нормално е. Лошото е, че за догодина нещо причините може рязко да се обърнат в другата посока, главно заради бежанския проблем при нас, както тази година беше в Турция и Гърция.И още нещо, след като туризма тръгна рязко на горе, може би е време да се помисли за премахването на преференциалното ДДС за туризма, вече може спокойно да е на 20% както всичко останало при нас за да може хазната също да се възползва от този ръст. отговор Сигнализирай за неуместен коментар