Веригата дрогерии dm България отчете ръст на оборота от 21,4% за последната финансова година (1 октомври 2015 г. – 30 септември 2016 г.) спрямо предходния отчетен период. Обемът на продажбите е достигнал 95,66 млн. лв., съобщи дружеството.
Компанията е открила 11 нови магазина и така общият брой на филиалите й вече е 64 в 24 града. Дружеството има близо 500 служители.
Приходите на групата dm за финансовата 2015/2016 година са 9,7 млрд. евро, което е ръст от 7% на годишна база. Подгрупата Австрия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ), която обхваща Австрия и 10 държави от региона, включително и България, отчита ръст на оборота от 8,1% до 2,21 млрд. евро. Общо магазините на концерна dm са 3 349, а служителите - над 56 хил.
Групата планира догодина да продължи разширяването на пазарите, където присъства, и навлизане в Италия. Със своите 58 млн. жители това ще бъде вторият най-голям пазар за компанията след Германия.
Междувременно компанията направи поредната класация за най-купуваните стоки в магазините за козметика. Най-често купуваните дрогерийни стоки от българите са шампоани, боя за коса и паста за зъби.
Най-често купуваните продукти за лична хигиена са в ценовия диапазон 1-6 лева, а най-често купуваните гримове за очи в дрогериите на компанията са на цена 9-15 лева.
След тях се нареждат и боите за коса, където води цвят „Много светло рус“ на цена 3-5 лева.
Българите отделят сравнително високи суми за пасти за зъби. Победителят в този сегмент е на цена 5-6 лева.