Градовете с население над 30 хил. жители задължително ще разработват план и програма за развитие на велосипедния транспорт. Това предвиждат промени в Наредба №2 на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии.
Поправките в наредбата са обнародвани в днешния брой на Държавен вестник.
Градовете с население под 30 хил. ще разработват такива планове с решение на общинския съвет, предвиждат промените.
Велосипедните маршрути ще се определят като два вида – ежедневни и с цел отдих и развлечение. Отделно те ще се категоризират като транзитни и довеждащи. Разликата между двете категории е в скоростта на движение – съответно 30 км/ч и 20 км/ч, става ясно от наредбата.
Планът за развитие на велотранспорта в градовете трябва да се интегрира в общия устройствен план, подробните устройствени планове и транспортните планове, посочва се още в наредбата.
Велотрасетата могат да се проектират като самостоятелни алеи и ленти или да споделят с пешеходното и автомобилното движение. В тази връзка местните администрации трябва да изработят и план за организация на движението в зоните на кръстовищата, през които преминават различните участници в движението.
В наредбата се дава и схема за определяне на броя велостоянки на велопаркингите. За складове например се препоръчва 1 място на всеки 950 кв.м площ, за търговски центрове и административни сгради – по 1 място на 100 кв.м брутна отдаваема площ, при бизнеса с търговия на едро – една десета от броя на осигурените паркоместа за автомобили, за заведенията – 1 място на всеки 7 места за хранене, за хотелите – 1 място на всеки 10 стаи и т.н.
преди 8 години "В тази връзка местните администрации трябва да изработят и план за организация на движението в зоните на кръстовищата, през които преминават различните участници в движението."E това е важното, не толкова дали има алеи или не отговор Сигнализирай за неуместен коментар