Ремонтът на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“ ще се забави – тръбата на пътя към Варна ще остане затворена до пролетта на 2017 година, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“.
Ремонтът в най-дългия тунел у нас започна на 27 юни. Проектът включва възстановяване и усилване на тунелната облицовка, хидроизолация, обновяване на пътната настилка, на електрическата и вентилационната инсталация, ново LED осветление, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване и други дейности.
Установено е обаче, че е неоходимо да бъдат извършени по-голям обем работи, което удължава срока за ремонт и увеличава разходите с 4-6 млн. лева.
Досега в тръбата са демонтирани носещата стоманена конструкция, осветителните тела, захранващите електрически кабели и др. Предстои разрушаването на 720 м третична облицовка, хидробластиране на разкритата постоянна облицовка на тунела, изкоп за шахти в отводнителните галерии. Ще бъдат направени наклонени дренажни сондажи за подобряване на отводняването, предстои обработка на армировката с антикорозионно покритие и т. н.
Ремонтните дейности се изпълняват от „Автомагистрали“ ЕАД по договора за текущо поддържане на автомагистралния участък.
Тунел „Витиня“ е с дължина от 1 195 метра и е в експлоатация от 1984 г. Последният му ремонт е преди 27 години, когато е извършено осушаване на облицовката в съоръжението.
По-рано днес министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова и председателя на Управителния съвет на АПИ Лазар Лазаров провериха ремонтните дейности по АМ „Хемус“ и във „Витиня“. Строително-монтажните работи по участъка от магистралата трябва да приключат до края на септември. Част от тях е и ремонт на виадукта „Елешница“., който започна на 11 май.