Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е започнала проверка на "Градус 1" ООД заради рекламираните от компанията кренвирши „Аз ям“ във връзка с телевизионната им реклама. Проверката е за нелоялна конкуренция по Закона за защита на конкуренцията, става ясно от решението на регулатора.
Етичната комисия към КЗК постановява, че рекламата противоречи на Етичния кодекс и може да въведе в заблуждение потребителя за предлагания от дружеството продукт. А това може да повиши интереса на потенциалните клиенти към продукта и да повлияе върху решението им за покупка.
В решението на регулатора се посочва, че в рекламата се набляга на основния продукт - вида на месото, вложено в конкретната марка кренвирши, чрез използваното рекламно послание „Аз ям“ – са от свинско месо, каквито би трябвало да са всички свински кренвирши".
Според Етичната комисия изразите, използвани в рекламата, могат да доведат до внушението, че рекламирания продукт е произведен от 100% свинско месо, като се премълчава информацията, че в състава на продукта има и други елементи като птича кожа, механично сепарирано пиле и др. Така поднесеното послание създава у потребителите погрешно впечатление, че въпросните кренвирши са произведени от свинско месо и навежда на мисълта за прикриване на същинската характеристика на продукта, пише в решението.
Производителят обяснява пред регулатора, че твърденията във всички варианти на рекламното послание са ясни, верни и обективно не са в състояние да заблудят потребителите. Според дружеството рекламата има за цел да акцентира върху основния състав на продукта, без претенция за изключителност или изчерпателност.