Най-късно началото на септември ще бъде обявена тръжната процедура за проектиране и строителство на участъка от магистрала „Хемус“ между Белокопитово и Търговище, който е с дължина 16,5 км. Това каза пред bTV министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
За отсечката има идеен проект, междувременно ще се провеждат и отчуждителните процедури.
На 22 август изтича срокът за подаването на документите за друг участък от магистралата - 10-те километра от Ябланица до Боаз, припомни Павлова.
Успоредно ще се препроектират останалите участъци на магистралата, за да се намери трасе с възможно най-малко тунели и виадукти, заяви министърът по повод новите тръжни процедури, които стартират след като правителството спря работата по „Хемус“ заради съмнения около предишните търгове, въпреки че имаше избрани изпълнители.
Магистралата ще бъде строена със средства от държавния бюджет за сметка и на бъдещите приходи, включително и от тол системата, уточни Павлова.
Според Павлова строителството на отсечката от Ябланица до Боаза може да започне веднага, тъй като няма проблем с отчуждаването на земите.
След като вчера общо 17 фирми и сдружения подадоха оферти за проектиране и строителство на двукилометровия тунел „Железница“ и пътния участък преди и след него - част от недостроения лот 3 на магистрала „Струма“, Лиляна Павлова коментира, че голямата конкуренция показва доверие в проектите.
Запитана за цената от 250 млн. лева тя каза, че това ще е най-дългият тунел в България - две тръби, всяка от които почти 2,5 км. Отделно проектът включва 2,5 км магистрала с два големи виадукта по 700 м в началото и в края на тунела, което прави едно наистина сложно съоръжение.
Магистралата е готова до Благоевград. Вече има избран изпълнител за участъка Благоевград-Крупник. През септември започва и работата по участъка от Кресна до Сандански.
За строителството на „Струма“ през Кресненското дефиле министърът каза, че има четири възможни варианта, от които един вече е отпаднал – строителството на 15-километров тунел.
Един от вариантите предвижда изграждане на отделно трасе в посока Кулата – Благоевград, а сегашният път да се ползва само за движение по посока Кулата. Това налага изграждане на околовръстен път на Кресна и трасе, с което ще се заобиколи дефилето. Този вариант налага изграждането на пет тунела, виадукти и други съоръжения.
Лиляна Павлова заяви още, че към днешна дата са продадени 4,5 млн. винетки и са събрани почти 380 млн. лева приходи.
преди 8 години "Тангентата" пък е като съоръжение за разходка с лодка, а още не е готова цялата! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Продължавам да не разбирам тази жена къде по протежението на Хемус между Ябланица и Шумен вижда планини?! Дунавската равнина е хълмиста, но пък чак планини, които налагат изграждането на тунели НЯМА! Цяла Стара планина е пресечена с 4 сравнително късички тунела, а тя насред равнината иска тунели да "заобикаля"! Наистина прекаляват вече с глупостите... Добре, че е бил Тато от Правец, че не ми се мисли, ако това трябваше в днешно време да се прави... отговор Сигнализирай за неуместен коментар