От началото на 2016 година в Европейския потребителски център са подадени 97 жалби срещу авиокомпании, съобщи директорът на центъра Игнат Арсенов, цитиран от БТА. Основно става въпрос за оплаквания на българи срещу чужди авиокомпании. Голяма част от жалбите са свързани със загубен, повреден или забавен багаж.
Общо в Центъра подадените жалби са 700. В повечето случаи те са свързани с оплаквания при трансгранични пътувания. Броят им расте, но това е свързано с увеличения брой пътуващи и по-добрата информираност на хората за правата им, посочва още Арсенов.
По отношение на жалбите от почиващите по Черноморието обаче има намаление на броя им от 10 на сто спрямо 2015 година, обяснява членът на Комисията за защита на потребителите Константин Арабаджиев.
Проверките на Комисията по курортите от началото на летния сезон показва, че най-честите нарушения са непоставяне на видно място на удостоверението за категоризация, отказ за вписване на рекламации, липса на меню в заведенията.
Има и случаи на разминаване на условията, описани в предварителната оферта, и това, което потребителят намира на място, допълни още Арабаджиев.