Въвеждането на тол системата ще донесе регулярни средства за нужните ремонти на пътната мрежа. Това коментира председателят на Агенцията "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров пред "Нова телевизия".
Системата ще обхване цялата пътна мрежа без тази в населените места и около 6 хил. км, основно от третокласната пътна мрежа. Лазаров обаче поясни, че държавата няма да абдикира от тези пътища.
Той призна, че има много проблеми по пътната мрежа в страната и в много добро състояние са само новите участъци по магистралите. Липсва обаче достатъчно финансиране, допълни още той.
Лазаров поясни, че приоритет за ремонти имат пътищата с по-голямо натоварване.
"Кръпките" на дупките по пътищата не решават проблемите - те имат само една година гаранционен срок, а старият участък от пътя продължава да се руши. Преасфалтирането на целия участък има гаранция от около пет години и е много по-удачен вариант, поясни той.
Асфалтовите смеси, които се използват у нас, покриват температурните амплитуди, но проблемът е, че преасфалтирането трябва да се прави навреме, допълни още Лазаров. Той беше категоричен, че експлоатационният живот на пътищата у нас се "надскача с пъти".
По отношение на маркировката председателят на АПИ призна, че използваните сега бои се изтриват в рамките на година. Ще бъде използвана нов тип боя, която издържа и до 10 години, но това ще става поетапно - на първо време тя ще се полага на новите и ремонтираните пътни участъци.