И през този летен сезон Комисията за защита на потребителите (КЗП) хваща търговци с нелоялни практики. Пример за това са фалшиви промоции в магазините за хранители стоки или ресторанти по морето, които обявяват цените в менюто на заведението в евро. Това каза пред Bloomberg TV Bulgaria председателят на Комисията Димитър Маргаритов.
„Ако днес има неблагоприятни условия в съседни държави, то утре може да не е така. От нас зависи това, което сме постигнали днес, да го запазим и утре“, предупреди той.
Според Маргаритов потребителите научават все повече своите права и понякога се обръщат към Комисията, без да са ощетени - само за консултация.
Запитан за съмнителни практики при резервациите, Димитър Маргаритов коментира, че има оплаквания от туристи, но това не е нова тенденция.
Основният проблем е с резервациите за Турция и други „горещи“ дестинации. Дестинацията може да бъде сменена, а парите - върнати. Случаите се решават обикновено в полза на потребителите, коментира той.
По повод информацията за спад в онлайн търговията за полугодието той заяви, че това вероятно е нормално след рязкото увеличаване на броя на потребителите в предходни периоди.
Все пак Маргаритов предупреди и за някои нелоялни практики на търговците по морето, които все още е възможно да се срещнат. Сред тях е например написването на цените в менютата на ресторантите в евро, вместо в лева, за да може "клиентите да останат с впечатлението, че са попаднали на добра оферта".