Условията за почивка в над 20 големи детски бази за отдих по българското Черноморие са добри и те отговарят на изискванията, съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма.
Детските бази са посетени от експерти на министерството като част от проверка в разгара на летния сезон.
Базите са разположени на големи площи, които позволяват разнообразни спортни и творчески дейности. Зоните са обособени правилно и се охраняват от специализирани лица, които освен ангажимент за сигурността имат и контролно-пропускателни функции. На всеки 10-15 деца е посочен по един отговорник.
Във всички посетени бази са разположени и медицински центрове/пунктове с постоянно назначен лекар, а някои разполагат и със собствени автомобили за спешна помощ. Плажната ивица се ползва по договор с концесионера на съответния плаж, като задължително са осигурени спасители и отделно място за децата.
Срещите по места са част от работата на Министерството на туризма за детайлизиране на критериите, на които трябва да отговаря материалната база за детска почивка според националните и международните стандарти. Един от проблемите в този сегмент е, че все повече хотели започват да приемат организирани групи подрастващи, но някои не са направили достатъчно инвестиции, за да може техният отдих напълно да съответства на новите изисквания.
Затова Министерството на туризма ще инициира дискусия между представители на всички бази за детски отдих и ангажираните институции и организации. В рамките на дебатите ще бъдат обсъдени предложенията за промени в нормативните разпоредби, регламентиращи рамка от минимални изисквания за осъществяването на тази дейност и контрола върху нея. Въз основа на тези изисквания да бъде изготвен списък на базите, които отговарят на условията.
Развитието на организирания детски туризъм е важен сегмент от националния туристически продукт на страната, посочват от пресцентъра на министерството. България от десетилетия изгражда и развива детските бази и е известна зад граница като спокойно и гостоприемно място за почивка на подрастващите, особено за деца от Русия, страни от бившия СССР и Централна Европа. Този продукт обаче се нуждае от по-активно промотиране, за да се утвърди имиджът на България като предпочитана дестинация за тази възрастова категория туристи, смятат от бранша.