IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

БДЖ плаща по около 70 млн. лева годишно за обслужване на дълговете

Финансовото състояние на пътническите превози е стабилно, според управителя на компанията

13:55 | 06.08.16 г. 3
БДЖ плаща по около 70 млн. лева годишно за обслужване на дълговете

Железниците плащат по около 70 млн. лева годишно, за да обслужва дълговете си. Общият размер на задълженията е около 240 млн. лева, коментира в интервю за агенция Фокус управителят на “БДЖ Пътнически превози” Димитър Костадинов.

Костадинов посочи, че държавната субсидия и приходите на дружеството по принцип са достатъчни, но проблемът е в липсата на инвестиции през последните години. Същевременно средствата отиват за изплащане на дълговете на компанията, а не за капиталови разходи и обновяване на подвижния състав.

Припомняме, че ако Летище София бъде отдадено на концесия, постъпленията ще бъдат пренасочени към железниците с цел изплащане на дълговете и изпълнение на стратегията за развитие, която ръководството на холдинга представи през миналата година. Финансовият министър Владислав Горанов обаче отказа да отпусне средства за реализирането й.

Очаква се Европейската комисия да одобри помощта за БДЖ през септември.

Междувременно заради остарели локомотиви холдингът спря от движение или разреди някои влакове, като на места превозва пътниците с автобуси. Заради промените в разписанието опозицията в парламента от БСП и синдикатите алармираха, че компанията е на практика във фалит.

Костадинов обаче посочва в интервюто, че “БДЖ Пътнически превози” е в стабилно финансово състояние. За шестмесечието превозвачът излиза на печалба, приходите също остават стабилни.

Според него няма намаление и на пътниците заради промените в разписанието на влаковете заради ремонта на локомотивите. Разписанието се планира да бъде възстановено на 15 септември, обяснява той.

„Основната причина за тези промени е свързана с остарелия подвижен състав. Локомотивите са на 40-45 години и вече не са достатъчно надеждни от гледна точка на ремонти. Постоянно през летния сезон се получава такова натрупване на случайни ремонти заради времето и високите температури. Това се получава всяко лято”, обясни управителят на „БДЖ Пътнически превози”.

Той допълни, че промените са направени по второстепенни линии, където има малък пътникопоток, който наистина може да се поеме от заместващия транспорт.

Междувременно преди дни стана ясно, че не се поддържат адекватно и дизеловите мотриси “Siemens”, които БДЖ купи преди около 10 години. Договор за поддръжка няма от 2008 г., защото правителството тогава е преценило, че превозвачът може и сам да се справи с това, коментираха тази седмица Димитър Костадинов и изпълнителният директор на холдинговата структура Владимир Владимиров пред БНТ.

Ръководството на компанията е решило обаче, че ще сключи нов договор за поддръжка на дизеловите мотриси.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:08 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 0
Slavi.13
преди 8 години
Ами не знам къде има БДЖ. То влакове няма, вагони няма , пътници няма... обаче има фирма и дългове.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 0
Slavi.13
преди 8 години
Ами не знам къде има БДЖ. То влакове няма, вагони няма , пътници няма... обаче има фирма и дългове.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 1
vzhekoff
преди 8 години
Абе това ако е вярно, излиза, че след 4г. БДЖ няма да има никакви дългове и ще и остават по едни 70 млн. на година. С тях ще може да си купува тонове локомотиви и вагони ? Нещо не е наред сметката...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още