Вносът на стари автомобили надвишава десет пъти закупените нови. Ако годишно се регистрират 30 хил. нови коли, старите са 300 хил. Това каза главният редактор на Auto Press Иля Селиктар пред Bloomberg TV Bulgaria.
Той отбеляза, че има големи разлики между автомобилния пазар в България и този в съседните страни, не на последно място защото у нас няма ограничения за вноса на стари автомобили.
Селиктар припомни, че България е страната с най-ниски доходи на глава от населението в ЕС и това определя структурата на пазара.
В България са регистрирани 3,2 млн. автомобила, проблем обаче са годините на колите, смята той, като допълни, че скъпите автомобили се обезценяват много бързо, което прави по-възможно закупуването им втора ръка.
„На държавата ѝ е много по-лесно да обложи с данъци новите автомобили при вноса“, коментира той.
Експертът отправи критики, че няма достатъчно стимули за хибридните или изцяло електрически автомобили.
Вижте още във видеото:
Можете да гледате още в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 8 години кво против газовата имаш ? та това е най екологичното гориво :):):)и не е това моята логика, моята логика си е казах в началото. па ти си разтягай локумите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Иване които иска да види ефекта от забраната за внос на стари автомобили да се разходи до Македония и ще установи че това не е довело до покупката на по нови, а няпротив карат се още по стари на безумни цени.Защото ако в БГ можеш да си купиш кола на 10 години за 3000 евро то в Македония ще струва 6000 евро. А за 3000 евро ще си купиш кола на 20 години.Хората карат стари коли не защото им харесва а защото не могат да си позволят нови. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години А кои са му рекламодателите вносителите на нови автомобили или продавачите на автокозметика, тунинг, части и т.н.? Според мен вторите са му по-голям рекламодател и съответно имат интерес от стари, а не нови антомобили, по вашата логика. За мен е дал нормалното мнение, че не е нормално автопарка ни да е пълен с нрошляци и това не е, защото нямаме пари, а защото сме гъзари и всеки иска на голфу с газовата, а не та обществен транспорт. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години да да журналист е, точно така .... а рекламодателите в списанието му продават прах за пране и марципан... умирате да се хванете за една дума, без значение от смисъла на целия текст. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години По време на кризата в Германия даваха по 5000 евро на закупен нов автомобил. Тогава Дачия дръпнаха с продажбите.За мен стимулите за нови автомобили в България трябва да минават през пътния данък - държавата определя политика и дава пари на общините за компенсации на "налагането" на тази политика.Не може 1/2 от автопарка ни да се води "товарен" и да има по 5-10 лв. данък! А другата 1/2 плаща по 20-30 лв. данък, защото пък им били много стари автомобилите... Айде холан! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Проблема със старите коли ще се реши след решаване на проблема с ниските доходи в България. Никой политик не мисли за нормализиране на икономиката. В главите им има само избори. Така, че статията е без покритие, както и много други, които предлагат констатации. Без решения на управленско ниво всичко е безсмислено. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години И кой точно бизнес, че до колкото виждам той е журналист? Напълно подкрепям, че трябва да има ограничение на вноса на стари автомобили (това не означава, че няма да се продават стари, чиято първа регистрация е била в България), както и че трябва да има подкрепа за електрическите, но едва след подкрепа за тяхното производство тук. За хибридите не мисля, че има нужда. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години умирам от кеф когато някакъв тип пропагандира за регулация на определен пазар зада му защитят биизнеса .... ае чупка! отговор Сигнализирай за неуместен коментар