Броят на нарушенията, които установява Комисията за защита на потребителя (КЗП) намалява с около 10% на годишна база през последните 12 месеца. Това отчете председателят на институцията Димитър Маргаритов пред „Нова телевизия“.
Той съобщи и за още една положителна тенденция в последната година – хората започват все по-често да търсят правата си и това има дисциплиниращ ефект и върху търговците. Годишно в Комисията постъпват около 20 хил. жалби за нарушения в различни сектори.
Маргаритов коментира възможността за по-лесно предсрочно прекратяване на договорите с два от мобилните оператори. Това вече ще става след изплащането на до три месечни вноски, а не както досега – при плащането на всички дължими вноски до изтичане на договора между потребителя и мобилния оператор.
Правомощията на КЗП в този случай са да проверяват договорите между търговците и клиентите и при установяване на неравноправни клаузи – да се намеси. Маргаритов уточни, че срещу третия мобилен оператор, който още не е въвел практиката на останалите при предсрочно прекратяване на договорите, е заведен колективен иск от страна на КЗП.
Очакванията на институцията са и да има промяна и при този оператор.
Проверките на КЗП в туристическите курорти показват някои нарушения в качеството на туристическия продукт, сред които укриване на информация в менютата и несъвпадане на обещаните и реалните условия, стана ясно още от думите на Маргаритов.