Ръст от близо 14% на чуждестранните туристи, отчете министърът на туризма Николина Ангелкова. От началото на годината България е посетена от около 2 млн. чуждестранни туристи. Регистрирани са над 4,6 млн. нощувки в страната, а приходите от тях са близо 190 млн. лв. (13,5% ръст).
Николина Ангелкова днес се срещна с представителите на туристическия бранш, на розопроизводителите и на кметовете от района на Розовата долина за координиране усилията за популяризиране туризма в региона, съобщават от Министерството на туризма.
Ангелкова посочи, че според маркетинговите проучвания за водещите ни туристически пазари розата е един от символите, с които чужденците най-често асоциират България.
С оглед на това министерството се ангажира в процеса този регион да става по-популярен и да се превърне в една от най-посещаваните туристически дестинации.
„Вече имаме естествения център – новият Музей на розата“, посочи министър Ангелкова. За неговото изграждане правителството отпусна 1 млн. лв.
„Имаме и основата, на която да надграждаме - всяка година Фестивалът на розата посреща стотици хиляди туристи и привлича вниманието, както от далечните пазари (Япония, Китай, Корея и др.), така и на европейските“, допълни Николина Ангелкова.
По думите й само община Казанлък е посрещнала над 220 хил. туристи, като липсват точни данни за региона, защото по време на Фестивала на розата туристите се настаняват в хотели в радиус до 100 км.
Регионът ще бъде утвърден като един от символите на българския туризъм. „Именно, затова една от осемте културно-исторически дестинации, които министерството разработи - „Долината на розите и тракийските царе” е съсредоточена изцяло в региона“, съобщи министърът на туризма.
Една от деветте маркетингови туристически зони, според Концепцията за туристическо райониране на България, също обхваща „Долината на розите“ и носи това име. Регионът е известен и като Долината на тракийските царе. Тук попадат и повече от 200 туристически атракции, които са включени в онлайн регистъра на Министерството на туризма.