IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ниските доходи спъват развитието на биоземеделието в България

Глобалният пазар на биопродукция дава много възможности за бизнес, коментира експерт

13:20 | 06.07.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Интересът към биоземеделието в България расте, но производителността остава ниска. Това заяви анализаторът Стилиян Гребеничарски от InteliAgro пред Bloomberg TV Bulgaria.

Проблемът по думите му е в ниските доходи на потребителите. Голяма част от доходите си българите изразходват за храни, което определя чувствителността им към цените, допълни той.

Така докато в Швейцария потребителите дават за биопродукти над 200 евро на година, в България на глава от населението се пада по 1 евро.

Според анализатора глобалният пазар на биопродукция дава много възможности за бизнес. В по-богатите страни от ЕС, също в САЩ и Швейцария има силно развито вътрешно търсене.

Други държави са ориентирали производството си към износ – например Австралия, Уругвай и Аржентина (там е силно развито пасищното животновъдство). В Близкия изток и Югоизточна Азия пък тепърва се формира платежоспособно вътрешно търсене. 

За развитието на биоземеделието в Европа, включително и в България, допринасят и евросубсидиите. За биоземеделие ЕС е предвидил приблизително 10 млрд. евро в периода 2014 – 2020 г. за всички страни членки, коментира Стилиян Гребеничарски.

За развитието на сектора в САЩ той заяви, че там производителите на органични продукти не се ползват с публична подкрепа, за разлика от ЕС. Въпреки това те имат по-висока производителност.

В Европа вътрешното търсене на чисти плодове и зеленчуци е най-силно във Франция, Германия, Италия, Великобритания и Швейцария.

Все по-ясна според анализатора е тенденцията предлагането на биопродукти да става през търговски и специализирани вериги. Този процес е ясно изразен в САЩ и Европа. Върви се към концентрация на дистрибуцията и производството, особено в Съединените щати. Големи търговски вериги разработват собствени брандове.

Вижте още във видеото:

Още видео материали можете да видите в сайта на  Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:02 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още