IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Българска компания навлиза на пазара на кредитни карти в Румъния и Македония

Това са първите външни пазари, на които "Аксес Файнанс" стъпва със своята "Бяла карта"

15:26 | 23.06.16 г.
<p>
	<em>Цветан Кръстев, изпълнителен директор на &bdquo;Аксес Файнанс&ldquo;. Снимка:&nbsp;Аксес Файнанс</em></p>

Цветан Кръстев, изпълнителен директор на „Аксес Файнанс“. Снимка: Аксес Файнанс

"Аксес Файнанс" - компанията, която предлага на българския пазар международната кредитна карта „Бяла карта“, планира да разшири дейността си до края на годината, като навлезе на пазарите в Румъния и Македония.

„Румънската централна банка вече ни даде лиценз и до края на септември започваме да оперираме на румънския пазар”, обяви Цветан Кръстев, изпълнителен директор на „Аксес Файнанс“.

„След успеха, който реализирахме у нас, откакто стартирахме своя бизнес преди три години, и доверието, което в момента ни гласуват повече от 50 хил. клиенти, решихме да обърнем внимание на развитието на „Бяла карта“ не само в България, но и в чужбина, като се насочим към близки до нас държави. И в Румъния, и в Македония има сходно предлагане на кредитни карти”, обясни Кръстев.

Той посочи, че румънските граждани са по-отворени в технологично отношение от българските, а в Румъния новите технологии и начини на разплащане навлизат много по-бързо.

„Румънският пазар е много по-голям от този в България, но аз видях много добра възможност в този проект. Нашите прогнози показват, че въпреки предизвикателствата и конкуренцията в Румъния, моделът на "Бяла карта" в България има огромен потенциал за реализация и у нас“, заяви от своя страна Лаур Емилиан, управител на дъщерното дружество на „Аксес Файнанс“ в Румъния.

„Финансовата криза оказа голямо влияние върху промените на кредитния пазар в Румъния”, заяви той, като открои три двигателя за развитие на сегмента в страната. Първо, според него, финансовата криза е тласнала много хора да се образоват финансово, второ – доходът на румънските граждани се е увеличил и трето – кредитната карта отговаря на развитието на пазара, като дава много предимства, в това число и по-голяма сигурност.

През 2017 г. компанията ще продължи международното си разширяване, като още в началото на годината планира да стъпи и на македонския пазар.

„Бяла карта“ е международна кредитна карта, която се предлага от небанковата финансова институция „Аксес Файнанс“. Тя е без такси за издаване и обслужване и без такси за всички трансакции – плащане при търговци и теглене на суми в брой от банкомати в България.

„Развиваме бизнеса си, водени от идеята за осигуряване на достъпност, например за хора, които по една или друга причина нямат достъп до традиционни платежни инструменти, чрез нас да могат да ползват финансови продукти, позволяващи им да правят плащания с кредитни карти, мобилни плащания, онлайн плащания и др.”, посочи Цветан Кръстев.

Първата карта е издадена у нас през 2013 г. и към момента активните картодържатели на "Бяла карта" в България надхвърлят 50 хил. За три години клиентите на компанията са ползвали над 50 млн. лв., а статистиката на БНБ за пазара на кредитни карти показва, че "Бяла карта" притежава 6% дял у нас. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:21 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още