IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Японската Yazaki влага 45 млн. лв. в третия си завод в България

В него работа ще намерят около 3 хил. нови служители

10:29 | 22.06.16 г. 6
Автор - снимка
Създател
<p>
	Един от заводите на японския инвеститор в България. <em>Снимка:&nbsp;Yazaki&nbsp;</em></p>

Един от заводите на японския инвеститор в България. Снимка: Yazaki 

Японската Yazaki, един от най-големите поддоставчици на автомобилни компоненти в света, ще вложи 45 млн. лева в нов завод в Димитровград, заяви пред Bloomberg директорът на Агенцията за инвестиции Стамен Янев.

Това ще е третата фабрика на японския концерн в станата ни, след като той вече има два завода в Ямбол и в Сливен. Досега в България Yazaki е вложила над 60 млн. евро предимно в двата си завода, които дават работа на 5 хил. служители.

До месец ще бъде направена първата копка на новата фабрика, а окончателното изграждане е предвидено за срок от една година. 

Новият завод ще се изгражда върху площ от 64 хил. кв. м, а застроената му площ ще бъде 30 хил. кв. м. В него се очаква да бъдат заети около 3 хил. служители. Първата група от 50 души вече се обучава в завода в близкия Ямбол. През октомври ще стартира т.нар. пилотен завод, в който ще бъдат ангажирани 250 души. Компанията осигурява безплатен транспорт на своите служители в периметър от 50 км.

За новия завод страната ни се е преборила в конкуренцията на Румъния, поясни Янев. 

В двата си завода у нас компанията произвежда кабели за автомобилни производители, преди всичко за Ford и Renault. 

В България вече има пет компании, произвеждащи кабели за коли. От тях две са турска собственост – Arkomat и Nursan Otomotiv, една е германска ("Електрокабел България", собственост на NEXANS autoelectric GmbH), една е германско-японска SE Borndnetze, a петата е японската Yazaki.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:03 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

6
rate up comment 7 rate down comment 5
khao
преди 8 години
ти май не знаеш кво е аутсорсинг ? :) има го само в сферата на услугите тава животно.... това дето си описал се доближава по скоро до ишлеме :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 12 rate down comment 1
Aldebaran de Tauro
преди 8 години
Добре е че осигуряват работа на хора, които не биха си намерили друга....Това е пак аутсорсинг: позлзва се само труд на места където е евтин. В заводите има само репортинг към майката в Кьолн.Всички решения се вземат там. Хеджинга за цената на медта се прави в Лондон.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 21 rate down comment 1
Pronto
преди 8 години
Е по-добре кабели отколкото чиста мед :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 7 rate down comment 1
khao
преди 8 години
за 4-ри години, не за една
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 22 rate down comment 1
Gold Zombie
преди 8 години
Подозирам, че част от ръста в Сърбия се дължи на Фиат, произвеждащ в бившите заводи на Застава. Колко е изгодна за самата Сърбия тази инвестиция е все още дискутабилно. Договорката е държавата да поема всички осигуровки на работниците, плюс някакви страхотни данъчни облекчения за Фиат. Като цяло от цялата работа печели само Фиат. Но това бе цената да ги задържат и Сърбия да има голям автомобилен производител, покрай който евентуално да се появят и други. Щото ние и толкова нямаме.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 13 rate down comment 1
FNM
преди 8 години
Не става ясно какво се е случило в Сърбия за една година, че делът на превозните средства и частите за тях в износа на страната да скочи от приблизително 2% на около 13%? Някаква супер огромна инвестиция ли е заработила там или?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още