Около 1000 жалби от пътници, недоволни от авиокомпаниите, постъпват годишно в Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА). Това съобщи Елеонора Добрева, главен експерт в дирекцията, на провелия се вчера на Летище София форум за бъдещето на авиацията.
С годините пътниците стават са все по информирани, те познават много добре правата си и изискванията към превозвачите, заяви експертът.
Тя съобщи, че се очаква Еврокомисията да издаде специални указания към националните администрации в кои случаи превозвачът дължи обезщетение и в кои – не. Указанията ще се отнасят например за казуси със закъснял или отменен полет, или отказан достъп до борда по някаква причина.
Причината е, че се е получило разминаване между становището на Комисията и съдебната практика.